Upoznajte carstvo Motija Ferdera: Dijamanti vrijedni milijune dolara za ultrabogate

Aktualno Forbes 15. tra 2025. 08:30
featured image

15. tra 2025. 08:30

S prihodom od 53% na 471 milijuna dolara u prošloj godini, Lugano Diamonds raste velikim dijelom zahvaljujući Ferderovom jedinstvenom triku uvjeravanja svoje ultrabogate klijentele da nije u tome samo zbog novca.

U trezoru u sjedištu Lugano Diamondsa u Newport Beachu u Kaliforniji, izvršni direktor Moti Ferder otključava jednu od desetaka ladica u kojima se nalazi nakit vrijedan milijune dolara kako bi otkrio zadivljujuću ogrlicu sa 168 karata brušenih dijamanata da podsjećaju na zmijsku kožu. “Potrebno vam je da se svjetlo dijamanta jednako razbija iz svih smjerova, stvarajući nešto što je udobno za nošenje, što vam ne zapinje za kosu. Sve to treba isplanirati”, kaže Ferder.

Nitko nije naručio ogrlicu vrijednu 1,3 milijuna dolara, a za čiju su izradu draguljari iz Lugana potrošili oko 400 sati. To je jedan od onih komada koje 55-godišnji Ferder naziva “žutim Lamborghinijem.” On zna da za pronalaženje pravog kupca ponekad mogu biti potrebne godine, zbog čega je Luganov pristup skroman, u kojem je stvaranje iznimnih iskustava tajna uspjeha.

Ta iskustva često počinju u Privéu, privatnom klubu u Luganu gdje članovi (poznati i kao kupci) odmaraju i ručaju. Elegantni klub Newport Beach od 8500 četvornih metara ima podove od crnog oraha, ukrašene stropove, namještaj Ceccotti Collezioni i Poltrana Frau i slike poznatih suvremenih umjetnika, uključujući Barbaru.

Kasten i Jorge Pardo. Za bogate obitelji Orange Countyja koje svrate na mirnu večeru koju priprema privatni kuhar Privéa ili na bocu vina iz njegove goleme kolekcije, smišljeno je da se osjećaju kao kod kuće, kaže predsjednik Lugana Josh Gaynor, koji je proveo godine kao voditelj visokog nakita u Bulgari North America.

Privlačenje bogatih klijenata

Osam salona u Luganu na mjestima kao što su Aspen, Palm Beach i Houston više nalikuju intimnoj dnevnoj sobi nego butiku s nakitom i srce su Ferderove genijalne marketinške mreže. Tu je i putujuća konjička predstava za privlačenje novih kupaca. S prihodom od 53% na 471 milijun dolara u prošloj godini, Lugano raste velikim dijelom zahvaljujući Ferderovom jedinstvenom čarobnom triku uvjeravanja svoje ultrabogate klijentele da nije u tome samo zbog novca.

Da biste postali član Privéa, nije dovoljno samo biti imućni kupac nakita, nego i biti aktivan u dobrotvornim organizacijama. “Vjerujemo u filantropiju”, kaže Ferder, koji naplaćuje desetke tisuća dolara za vlasništvo Privéa, procjenjuje Forbes . “Vjerujemo u zajednicu i vjerujemo da ljudi posluju s ljudima s kojima žele poslovati.”

U posljednje tri godine Lugano je donirao više od 30 milijuna dolara desecima neprofitnih organizacija, uključujući Centar za izvedbene umjetnosti Kravis u Palm Beachu i Muzej umjetnosti Aspen. Godine 2021. Lugano je obećao 2,5 milijuna dolara za Orange County Art Museum kako bi bio omogućen besplatan ulaz posjetiteljima. Time je povećan godišnji broj posjetitelja s 20.000 na 250.000.

Članovi Lugana uključuju Sheilu Johnson, milijarderku, suosnivača BET-a, koja podupire Institut Aspen i Trust za National Mall i Georgina Bloomberg (kći bivšeg gradonačelnika New Yorka Michaela Bloomberga), profesionalna jahačica.

U industriji dijamanta od rane dobi

Rođen u Izraelu, Ferder je odrastao uvučen u posao s dijamantima u Tel Avivu, u kojem je njegov otac trgovao neobrađenim dijamantima. Nakon obvezne službe u izraelskoj vojsci, Ferder je u radionici obrađivao dijamante dok je noću išao u školu za biznis i gemologiju.

Nakon što je 1989. pao Berlinski zid, proveo je nekoliko godina nabavljajući dijamante iz Rusije i čak je tamo imao tvornicu. Iako je prodavao u mnogim zemljama, njegovi najveći klijenti bili su u New Yorku, Chicagu, Miamiju i Los Angelesu. Kako bi preživio sve veću konkurenciju rezača i veletrgovaca, morao je izbaciti posrednike, pa je odlučio emigrirati u Sjedinjene Države. Do tada su se Ferder i njegova supruga Idit odlučili za ime Lugano, inspirirano švicarskim gradom na jezeru poznatom po skromnom luksuzu.

Kad su se Ferderovi dovezli u Newport Beach 2005., znali su da su pronašli dom za svoju obitelj i Lugano, koji su osnovali prethodne godine. “Ima sjajne škole, malo kriminala, nema puno prometa”, kaže. Nije ni čudo: Newport Beach je jedan od najskupljih gradova u zemlji, s prosječnom cijenom kuće od gotovo 3,5 milijuna dolara.

Zalihe vrijedne stotine milijuna dolara

Lugano je napredovao u Newportu, ali Ferder je znao da ako stvarno želi izgraditi posao, treba mu vanjski kapital. Godine 2021. prodao je 60% tvrtke Compass Diversifiedu, javnom holdingu sa sjedištem u Connecticutu, za 200 milijuna dolara. U to vrijeme Lugano je generirao 30 milijuna dolara godišnje operativnog prihoda s prosječnom prodajnom cijenom od 79.000 dolara.

Od tada je Lugano narastao na 192 milijuna dolara s prosječnom prodajom od 450.000 dolara. Neki komadi premašuju 10 milijuna dolara.

Tijekom protekle četiri godine, uz financiranje iz Compassa, Ferder je otvorio još pet podružnica i proširio radnu snagu Lugana, s draguljarima u LA-u, New Yorku i Italiji. Još tri salona trebala bi se otvoriti 2025., počevši s jednim u Chicagu. Lugano je također povećao zalihe dragog kamenja i gotovog nakita vrijedne stotine milijuna kako bi Ferder mogao zadovoljiti očekivani rast potražnje u sljedećih nekoliko godina.

Otmjeni konjički svijet također se pokazao kao plodno tlo za pronalaženje nove klijentele u Luganu. Ferderova obitelj imala je farmu konja u Izraelu, a njegov brat se međunarodno natjecao u preponskom jahanju. Lugano je sada među najvećim sponzorima međunarodnih izložbi konja. U tandemu s otvaranjem svog salona u Londonu u travnju 2024., Lugano je novi sponzor Royal Windsor Horse Showa.

Konjički tim Georgine Bloomberg također je sponzoriran od strane Lugana, a ona često posjećuje Luganove privatne večere, kaže Bloomberg, 42, koji podupire pedijatrijsku bolnicu u Gani. Bloomberg kaže da ne voli nositi upadljive ukrase, ali nedavno je prikazana ukrašena draguljima u reklami za Lugano. Nosila je plavi 2,63-karatni dijamantni prsten, umetnut u 18-karatno bijelo zlato. “Daju vam dojam da se ne radi samo o prodaji nakita”, kaže Georgina.

Christopher Helman, novinar Forbesa