Hrvatski street food lanac Koykan izdaje obveznice radi ambicioznih planova

Koykan ima ambiciozne kratkoročne i dugoročne planove širenja otvaranjem vlastitih restorana i franšizama. Kako bi ih ostvario, pokrenuo je korporativne obveznice vrijedne tri milijuna eura. Prinos na obveznice iznosi osam posto.
Hrvatski street food lanac restorana Koykan, nakon uspješnog prikupljanja kapitala, re-brandinga i uvođenja strogih franšiznih pravila ulazi u novu razvojnu fazu širenja na europska tržišta.
Do kraja 2026. godine u Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj planiraju imati 15 novih restorana. Na taj način postali bi međunarodno najbrže rastući lanac restorana u povijesti hrvatske ugostiteljske scene.
Plan širenja na sve velike europske gradove
Dugoročni plan im je još ambiciozniji. Do 2035. godine žele izgraditi prvi hrvatski lanac restorana vrijedan 100 milijuna eura. Žele biti prisutni u svakom europskom gradu koji ima više od milijun stanovnika.
U svrhu financiranja ove dinamične ekspanzije, pokrenuli su izdanje korporativnih obveznica u vrijednosti od tri milijuna eura.
Koykan je do danas izgradio franšizni model temeljen na desetljeću operativnog iskustva, uz precizno odabrane lokacije i strogo kontrolirane troškove. „Ovo nije startup model. Mi radimo s podacima, ne s predviđanjima. Otvaramo restorane isključivo na lokacijama s provjerenim prometnim potencijalom, što omogućava povrat investicije unutar dvije godine” naglašava Boro Milivojević, direktor Koykana.
Do 2027. godine 18 vlastih restorana i preko 15 franšiza
Svaka lokacija uključuje prosječan kapitalni izdatak od oko 250.000 eura, a rast poslovanja temelji se na kombinaciji vlastitih restorana i franšiznih ugovora. Do 2027. Koykan će otvoriti 18 vlastitih restorana i dodatno potpisati više od 15 franšiza.
Prikupljena sredstva putem izdanja korporativnih obveznica bit će usmjerena u tri ključna područja:
otvaranje novih restorana u ciljanim urbanim središtima, daljnji razvoj franšiznog sustava te ulaganje u digitalnu infrastrukturu i operativnu učinkovitost. Time se Koykan pozicionira kao lanac s ozbiljnom digitalnom strategijom u gastro sektoru.
Korporativne obveznice koje Koykan izdaje, a koje su registrirane u Središnjem klirinškom depozitarnom društvu (SKDD), dostupne su svakoj punoljetnoj osobi s OIB-om u Republici Hrvatskoj, što ovaj financijski instrument čini otvorenim ne samo institucionalnim ulagačima, već i široj javnosti koja traži dugoročno održiv prinos u realnom sektoru.
Godišnji prinos osam posto
Baš kao i u nedavnom slučaju tvrtke Qelo, godišnji prinos na obveznice iznosi osam posto, uz rok dospijeća od tri godine. Riječ je o obliku ulaganja koji predstavlja atraktivnu alternativu klasičnim štednim i državnim instrumentima, osobito u kontekstu visoke inflacije i niskih kamata na tradicionalne štedne proizvode.
Posebna vrijednost ovog izdanja leži u mogućnosti odabira tzv. konvertibilne obveznice – investicijskog instrumenta koji, uz jasno definirana pravila, investitorima omogućuje da u određenom trenutku, ukoliko to žele, svoj ulog zamijene za suvlasnički udio u Koykanu.
Koykan veliku pažnju pridaje informiranju ulagačke zajednice. Polugodišnje isplate kamata, kao i polugodišnji financijski izvještaji, osiguravaju redovit uvid u financijsko stanje i napredak projekta. Investitori će tako imati kontinuiran i transparentan nadzor nad korištenjem sredstava.
Iako su obveznice uobičajeno sredstvo financiranja u SAD-u i razvijenim zapadno europskim zemljama, u Hrvatskoj još uvijek dominiraju bankarski izvori kapitala. Koykanov potez otvara prostor za šire prihvaćanje obveznica kao instrumenata financiranja u privatnom sektoru, osobito u ugostiteljstvu gdje takvi modeli dosad nisu bili prisutni u ovom obujmu.