Za ljubitelje mehanike i luksuza: Bugatti objavio video o stvaranju V16 motora

featured image

25. tra 2025. 15:18

Bugatti Rimac objavio je video o stvaranju V16 motora koji je označio početak nove ere te marke. U modelu Tourbillon on je integriran u moćni hibridni motor.

Bugatti je objavio video o stvaranju svog V16 motora koji se nalazi i u hibridnom Bugattiju Tourbillonu. Cijela priča o tom, motoru koji je označio novu eru marke započela je njegovim razvojem 2021. godine. Tada je Mate Rimac stupio u prvi kontakt sa stručnjacima za motore s unutarnjim izgaranjem visokih performansi. Iste godine Rimac i Bugatti spojeni su u jednu tvrtku.

Od početne ideje do testa na dinamometru

Rimac je za Forbes Hrvatska svojevremeno ispričao kako je Volkswagen (tadašnji vlasnik Bugattija) prethodno razmišljao o tome da Bugatti Tourbillon proizvedu kao električni automobil, no na njegov prijedlog odlučeno je da bude hibrid s V16 motorom.

Uslijedio je razvoj, a 2023. godine timovi u Bugattiju i Cosworthu (britanska tvrtka za razvoj motora, op.a.) postigli su prekretnicu. Prvi potpuni testni V16 motor bio je spreman za testiranje na dinamometru.

“Atmosferski V16 jedan je od najvećih motora ikada stvorenih, duljine od gotovo jednog metra. Zamislite samo veličinu radilice unutra – masivna je. Ovaj motor je doista jedinstveno postignuće, utjelovljujući Bugattijevu neusporedivu viziju i nemilosrdnu želju za pomicanjem granica i postizanjem nezamislivog.” – rekao je Emilio Scervo, glavni tehnički direktor Bugatti Rimca.

V16 integriran u hibridni pogon

Od samog početka, Scervo i tim za pogonski sklop prepoznali su da će atmosferski V16 pružiti nenadmašnu emocionalnu vezu. Njegovom integracijom u hibridni pogon, Bugatti bi mogao osigurati trenutni okretni moment. Vrhunac ovog inženjerskog umijeća utjelovljen je u modelu Tourbillon, gdje potpuno novi 8,3-litreni V16 motor radi u skladu s naprednom električnom potporom kako bi pružio neusporedive performanse.

Zajedno, motor i hibridni sustav proizvode kombiniranu snagu od 1.800 konjskih snaga. Pri tome, V16 sam stvara 1.000 konjskih snaga pri 9.000 okretaja u minuti. Projektiran za snagu i preciznost, motor s unutarnjim izgaranjem isporučuje 900 Nm okretnog momenta. Nadopunjen je s tri elektromotora koji pružaju dodatnih 800 KS i trenutni okretni moment. U Tourbillonu to znači revolucionarno ubrzanje – od 0 do 100 km/h za samo 2,0 sekunde. Najveća brzia iznosi 445 km/h.