Hotelske kuće – Hilton, Hyatt i drugi – smanjuju prognoze za 2025. zbog ekonomske neizvjesnosti

Aktualno Forbes 2. svi 2025. 10:38
featured image

2. svi 2025. 10:38

Velike hotelske kompanije Hilton, Hyatt i Wyndham ovog tjedna su smanjile svoje godišnje prognoze. Kao razlog navode izazovno makroekonomsko okruženje i slabljenje potražnje, uslijed zabrinutosti da putnici odlažu putovanja kako se približava ljetna sezona.

U četvrtak su Hyatt Hotels i Wyndham Hotels & Resorts snizili svoje prognoze prihoda od smještaja za cijelu godinu za nekoliko postotnih poena.

Tijkom konferencijskog poziva povodom rezultata u prvom kvartalu, izvršni direktor Hyatta, Mark Hoplamazian, rekao je investitorima da su „kratkoročna očekivanja definitivno poremećena“, s obzirom na to da su rezervacije pale „za visoke jednoznamenkaste postotke u odnosu na prošlu godinu tijekom proteklih nekoliko tjedana“.

U očekivanju ostalih

Izvršni direktor Windhama, Geoff Ballotti, rekao je analitičarima s Wall Streeta da „potrošački sentiment koji je proizašao iz makroekonomske neizvjesnosti“ negativno utječe na sektor putovanja.

U utorak je Hilton takođe smanjio svoju prognozu rasta prihoda od soba za 2025. godinu na raspon od 0% do 2%. Prethodni cilj bio je od 2% do 3%.

Marriott i Choice Hotels objavit će svoje rezultate za prvi kvartal sledećeg tjedna.

Indeks američkih hotela Dow Jones pao je 14 posto u posljednja tri meseca.

Pad povjerenja potrošača

Povjerenje potrošača u ekonomiju je u travnju naglo opalo na razine iz vremena pandemije. To je dovelo do smanjenja potrošnje na stvari poput odmora. Podaci o potrošnji putem kreditnih kartica ukazuju da je objava carina predsjednika Donalda Trampa 2. travnja bila prijelomna točka. Godišnji rast prodaje u američkom hotelskom sektoru pao je za oko 9 posto. Podaci su iz analize više od 110 milijuna anonimiziranih kreditnih i debitnih kartica koju je provela kompanija Consumer Edge. Ona je specijalizirana za podatke o potrošnji. Ova „značajna promjena može ukazivati da putnici počinju odlagati rezervacije putovanja“, izjavio je za Forbes Michael Gunther, potpredsjednik i šef sektora za analitiku u Consumer Edge-u.

Ostaje pitanje hoće li povjerenje potrošača dodatno opasti prije vrhunca ljetne sezone. „Iako su sezonski obrasci bili prisutni, s rastom ukupne potrošnje od siječnja do ožujka, čini se da se taj trend ne nastavlja u travnju, što može biti zabrinjavajući znak za hotelsku industriju, ali i širu potrošačku sliku“, rekao je Gunther za Forbes. Dodao je da putnici „možda odlažu planove za odmor dok se ekonomska situacija ne razjasni“. Na pozivu povodom kvartalnog izvještaja, izvršni direktor Hiltona, Cristopher Nassetta, istakao je da su se „slabiji trendovi nastavili i u drugom kvartalu“.

Zrakoplovne kompanije prve signalizirale problem

Gosti hotela u SAD potrošili su 747 milijardi dolara tijekom 2024. godine, prema podacima Američkog udruženja za hotele i ugostiteljstvo.

Velike američke aviokompanije prve su signalizirale da potražnja za putovanjima opada. Gotovo sve velike zrakoplovne kompanije – Delta, American, Southwest, Alaska i JetBlue – smanjile su svoje godišnje prognoze, dok je United ponudio dvije: jednu za slučaj recesije, i drugu ako se ekonomija stabilizira.

Suzane Rowan Kelleher, novinarka Forbesa