Nizozemske udruge optužuju Booking.com za “napuhavanje” cijena

Nizozemske udruge za zaštitu potrošača objavile su da namjeravaju podići tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, tvrdeći da je od 2013. godine “napuhavao” cijene hotelskog smještaja.
Zaklada za potraživanja potrošača (CCC) i Udruga potrošača pozvale su u srijedu građane koji su zbog takve Booking.comove prakse pretrpjeli štetu da mi se pridruže.
Booking.com već godinama naplaćuje previsoke cijene za hotelske sobe, što je nizozemskim potrošačima prouzročilo štetu od nekoliko stotina milijuna eura, tvrde udruge.
“Naše istraživanje pokazalo je da Booking.com krši propise o tržišnom natjecanju i zaštiti potrošača od siječnja 2013. godine”, izjavio je predsjednik CCC-a Bert Heikens.
Booking.com nije odmah odgovorio na Reutersov upit da komentira navode potrošačkih udruga.
Hoteli se u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.
Europski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje pak velikim internetskim platformama ugovorne odredbe o cjenovnom paritetu i Sud EU-a (ECJ) istaknuo je u rujnu prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju.
Cjenovni paritet također nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.
Na sve je reagirao i Booking. Iz kompanije poručuju kako su se uvijek “zalagali za najbolje moguće cijene i transparentno iskustvo rezervacije za putnike”, te snažno odbacuju bilo kakve optužbe koje tvrde suprotno.
“Trenutno provjeravamo sadržaj ovih navoda i reagirat ćemo u skladu s zaključcima. Uklonili smo klauzule o cjenovnom paritetu diljem Europe, ali vjerujemo da su one do sada pomagale putnicima da svugdje imaju pristup izvrsnim cijenama”, priopćili su iz kompanije.