Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Aktualno Forbes Hrvatska 2. srp 2025. 15:30
featured image

2. srp 2025. 15:30

Reciklirani materijali iz rabljene ambalaže za pića ugrađeni su po prvi put u neki automobil. Koriste se za središnju konzolu, nadzornu ploču i panele vrata.

Kartonska ambalaža za pića pronašla je novi život kao dio revolucionarnog razvoja automobilske industrije. Predstavljanjem najnovijeg modela, Fiat Grande Pande, Fiat je postao prvi proizvođač automobila koji je u vozilo ugradio reciklirane materijale iz rabljene ambalaže za pića.

Svaki Fiat Grande Panda sadrži reciklirani materijal iz tankih slojeva polietilena i aluminija korištenih u 140 kartonskih ambalaža za pića. Ovaj reciklirani materijal koristi se za plastične dijelove unutrašnjosti automobila. Točnije, koristi se u središnjoj konzoli, nadzornoj ploči kao i prednjim i stražnjim panelima vrata.

Materijal ima estetski potencijal

PolyAl je kombinacija polimera i aluminijskih komponenti dobivenih recikliranjem ambalaže za pića. One su u prosjeku izrađene od 70% kartona, 25% polimera i 5% aluminija. Ova kombinacija materijala ključna je za aseptično pakiranje gdje ultra tanki slojevi aluminija i polimera štite hranu ili piće, produžujući rok trajanja proizvoda bez potrebe za konzervansima ili hlađenjem.

Karton od ambalaže za pića može se koristiti za izradu novih proizvoda na bazi papira poput stolnjaka, salveta i toaletnog papira. No, Tetra Pak je oduvijek istraživao i proširivao komercijalne primjene preostalog polyAl materijala u suradnji s proizvođačima i reciklažnim tvrtkama.

Komponente Fiata Grande Pande izrađene su od polyAl spoja pod nazivom Lapolen Ecotek, kojeg proizvodi Lapo Compound. Tvrtka je surađivala s Fiatom kako bi osigurala konkurentnost materijala ne kompromitirajući kvalitetu i pazeći na cijenu. Postavljanje materijala u vidljive dijelove unutrašnjosti, a ne u skrivena područja, jasno pokazuje estetski potencijal materijala. Fiat je odabrao upravo Lapolen Ecotek zbog aluminija u recikliranom materijalu i njegovog svjetlucavog efekta, te zato što je Lapo Compound uspio precizno replicirati specifičnu nijansu plave boje.

U skladu s prijedlogom Europske komisije

Prijelaz na materijale iz reciklirane ambalaže za pića u skladu je s Fiatovom misijom proizvodnje održivijih i pristupačnijih automobila s motom „manje je više“, uklanjanjem suvišnih dijelova i smanjenjem udjela materijala poput kroma i kože koji više doprinose zagađenju okoliša.

Fiatova upotreba polyAl materijala u Fiat Grande Pandi pokazuje da se ovaj reciklirani materijal sada može koristiti u velikim razmjerima, čak i u automobilskoj industriji. Automobil je već na tržištu u većini europskih zemalja, a izvan Europe bit će dostupan do kraja 2025. godine.

Ova suradnja s tvrtkom Lapo Compound stavlja Fiat daleko ispred Prijedloga Europske komisije o vozilima na kraju životnog vijeka, koji cilja da 25% plastike korištene u vozilima dolazi od recikliranih materijala. Rješenje tvrtke Lapo Compound pomaže industriji u postizanju tog cilja, plasiranjem recikliranih materijala koji zadovoljavaju stroge standarde kvalitete uz održavanje dosljednosti.

Osim primjene u autoindustriji, Lapo Compound provodi i ispitivanja za druge namjene polialuminijskog spoja Lapolen Ecotek, uključujući vanjski namještaj i tvorničke podove.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.