Uskoro ćete moći kupiti pravi trkaći bolid, čak se i natjecati njime, ali ipak morate imati jednu stvar

featured image

2. kol 2025. 09:00

Da biste uopće dobili priliku kupiti bolid s kojim će se McLaren natjecati na Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti (WEC), prvo i osnovno morate biti milijarder. Osim toga, McLaren će ga zadržati u vlasništvu prve dvije godine, a kupac će dobiti priliku aktivno sudjelovati u razvoja vozila. Nakon isporuke, novi vlasnik će bolid moći koristiti samostalno ili voziti kroz McLarenovu internu trkaću platformu Pure.

McLaren je već ranije potvrdio da 2027. planira ući u najvišu klasu Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (World Endurance Championship – WEC), a sada i da će neki rijetki sretnici moći postati vlasnici bolida s kakvim će se natjecati. Na festivalu brzine Goodwood 2025., predstavljen je tzv. customer automobil, odnosno verzija namijenjena privatnim kupcima.

McLaren će u sklopu Projekta Endurance proizvesti više trkaćih verzija automobila, a neke od njih će i posjedovati. Naravno, to dolazi s određenim ograničenjima – prvo i osnovno, morate biti milijarder da biste uopće mogli doći u obzir, a McLaren će automobil u vlasništvu zadržati prve dvije godine.

Po dizajnu, automobil u velikoj mjeri slijedi LMDh pravila (eng. Le Mans Daytona hybrid), no jasno nosi McLarenov potpis – od aerodinamičnih linija inspiriranih CanAm modelima do DRL rasvjete preuzete s modela Sabre i P1. Ispod karbonske vanjštine nalazi se elektrificirani 2.9-litreni twin-turbo V6 motor razvijen isključivo za endurance platformu, uparen sa sekvencijalnim sedmerostupanjskim Xtrac mjenjačem, a sve je projektirano za maksimalnu izdržljivost i performanse na dugim stazama.

Kupci koji uđu u ovaj uski krug ne postaju samo vlasnici, već i aktivni sudionici razvoja. McLaren ih uključuje u testiranja, simulacijske sesije, individualnu izradu sjedala i pristup inženjerskim brifinzima, nudeći ono što tvrtka naziva iskustvom koje novac inače ne može kupiti. Sudjelovanje ne prestaje ni kada automobil postane funkcionalan – korisnici mogu birati vizualnu personalizaciju u obliku trkaće livreje, a nakon isteka dvogodišnjeg programa, biraju hoće li preuzeti automobil i koristiti ga samostalno ili ga nastaviti voziti kroz McLarenovu internu trkaću platformu Pure.

Project Endurance nije samo novi automobil, već prilika za rijetke pojedince da postanu dijelom živog trkaćeg nasljeđa, istaknuo je direktor McLaren Racinga foto: Profimedia

Zak Brown, prvi čovjek McLaren Racinga, naglašava kako povratak u WEC označava novo poglavlje u povijesti tvrtke, podsjećajući na senzacionalnu pobjedu na Le Mansu 1995. u njihovom prvom pokušaju. Project Endurance tako nije samo novi automobil, već prilika za rijetke pojedince da postanu dijelom živog trkaćeg nasljeđa – u najdoslovnijem smislu.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.