Dva Aston Martina i jedan Lamborghini registrirani u Hrvatskoj u lipnju. Škoda i dalje najprodavanija

featured image

4. srp 2025. 15:18

Škoda i njezin model Octavia najbolje su prodavana marka i model u lipnju, ali i u prvom polugodištu ove godine. Drugo mjesto drži Vokswagen koji tu poziciju može najviše zahvaliti svom modelu Tiguan – drugom najprodavanijem u Hrvatskoj. Po prvi put ove godine u Hrvatskoj je registriran Aston Martin i to dva komada.

Četiri najprodavanije marke u lipnju i prvoj polovici godine su Škoda, Volkswagen, Renault i Opel. Vodeće mjesto u lipnju, a i u polugodištu drži Škoda. Oni su prodali 1550 primjeraka automobila u lipnju, što je ovogodišnji mjesečni rekord za bilo koju marku i predstavlja 17,66 posto tržišnog udjela. Prvi su i na polugodišnjoj razini s 5710 automobila, odnosno 13,84 posto.

Podaci su to koje je objavila Promocija plus koja vodi evidenciju o registraciji novih automobilskih marki i modela u Hrvatskoj.

Renault treći zbog uspjeha iz travnja

Volkswagen drži drugo mjesto u lipnju i u polugodištu. U lipnju je prodano 1214 automobila odnosno 13,83 posto, a u polugodištu 4938 ili 11,97 posto. Treće mjesto u lipnju drži Opel sa 1127 automobila odnosno 12,84 posto, no njihov polugodišnji udio od 7,54 posto nije bio dovoljan da bi prestigli Renault. On treće mjesto drži zahvaljujući uspjehu iz travnja, koji mu je pomogao da u dosadašnjem dijelu godine osvoji 9,68 posto tržišta. Ovog mjeseca četvrti je s 622 primjerka.

Na polugodišnjoj razini u top 10 su još Dacia, Toyota, Hyundai, Kia i Audi. Audi je ujedno i najbolje plasirana Premium marka. Imaju 303 ili 3,45 posto automobila u lipnju i 1585 ili 3,84 posto ovogodišnjih modela. BMW im je za petama s 11. mjestom, dok je na 15. mjestu Mercedes. Još luksuzniji Porsche nalazi se na 25. mjestu uz kontinuiranu prodaju i tržišni udio od 0,51 posto.

Povratak Tesle i oživljavanje Mitsubishija

Nešto bolje rezultate u lipnju su zabilježili Fiat koji je u tom mjesecu ostvario 91 prodaju – gotovo polovicu ovogodišnje, a vrijedi istaknuti i Teslu, koja je prodala 33 modela – što je oko trećine ovogodišnje prodaje. Mitsubishi, koji se gotovo i nije prodavao, u lipnju bilježi 12 prodanih modela.

Dva modela – jedina u ovoj godini zabilježio je Aston Martin, a registriran je i jedan Lamborghini.

Što se modela tiče – najprodavaniji model u lipnju (659 / 7,51%), a i u polugodištu (2477 / 6,00%) bila je Škoda Octavia. Nakon nje, u ovom polugodištu najprodavaniji modeli bili su Volkswagen T-Cross (2074 / 5,03%), Renault Clio (1988 / 4,82%), Opel Corsa (1850 / 4,48%), Renault Captur (1353 / 3,56%), Suzuki Vitara, Dacia Duster, Opel Mokka, Škoda Kamiq i Volkswagen Tiguan.

Tek četiri marke s relevantnim udjelom dizelaša

Velika većina novih automobila kupuje se u Zagrebu. U prvom polugodištu registrirano je 41257 automobila u Hrvatskoj, a u Zagrebu (i Zagrebačkoj županiji!) njih 16.549 ili 40,11 posto. Sljedeće četiri županije s najboljim rezultatima zajedno nemaju toliko prodanih automobila.

Gledaju li se novoregistrirani automobili prema vrsti goriva, najviše je benzinaca. Oni drže udio od 49,4 posto. Hibrida je 35,4 posto, a dizelaša 12,4 posto. Podaci otkrivaju kako su rijetka marke s većim udjelom prodanih dizelaša Škoda, DS, Alfa Romeo i Mercedes. Plin ima udio od 1,8 posto, a struja tek 1,1 posto. Gleda li se samo električne automobile, u ovom polugodištu najbolje rezultate ima Tesla – 94 komada. Doduše, ona i nema modele s drugim vrstama goriva. Volkswagen je drugi sa 65 električnih modela, a slijede ga Hyundai (36), BYD (34), Citroen (33) i Porsche (32).

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.