Pan-Pek kupio Inter Europol, najveći igrač na poljskom tržištu pekarskih proizvoda

Hrvatska Forbes Hrvatska 16. srp 2025. 15:26
featured image

16. srp 2025. 15:26

Fond Polish Enterprise VII objavio je prodaju hrvatskog pekarskog diva, a vrijednost transakcije još nije poznata. Trenutni menadžment ostaje na čelu tvrtke, a nova vlasnička struktura donosi dodatne mogućnosti ulaganja, poručuju iz Pan-peka.

Fond Polish Enterprise VII, private-equity fond kojim upravlja Enterprise Investors, objavio je prodaju 100-postotnog udjela u Pan-peku, velikom hrvatskom proizvođaču i distributeru pekarskih proizvoda. Pan-pek je preuzeo Inter Europol, najveći igrač na poljskom tržištu pekarskih proizvoda. Vrijednost transakcije nije objavljena.

Ova akvizicija označava nastavak dugoročne strategije rasta Pan-peka. Trenutni menadžment ostaje na čelu tvrtke, a svakodnevno poslovanje nastavlja se bez promjena. Nova vlasnička struktura donosi dodatne mogućnosti ulaganja u proizvodne kapacitete, razvoj prodaje i distribucije, širenje asortimana te rast i razvoj zaposlenika.

U poljskim rukama od 2018.

Osnovan 1992. godine, PAN-PEK je izrastao u jednog od vodećih proizvođača smrznutih pekarskih proizvoda u Adria regiji. Društvo opskrbljuje moderne maloprodajne lance poput Lidla, Kauflanda, Konzuma i Spara, te upravlja vlastitom maloprodajnom mrežom s više od 70 prodajnih mjesta. PAN-PEK zapošljava gotovo 800 ljudi te je u 2024. godini ostvario prihod veći od 50 milijuna eura. PAN-PEK upravlja s dva proizvodna pogona u Zagrebu i Đakovu te nudi širok asortiman kruha, peciva i sličnih pekarskih proizvoda te sendviča i regionalnih specijaliteta prilagođenih maloprodajnim kupcima i HoReCa sektoru.

Enterprise Investors postao je većinski vlasnik PAN-PEK-a 2018. godine, a 2020. godine stopostotni vlasnik. Pod vodstvom Enterprise Investorsa, PAN-PEK je znatno proširio proizvodne kapacitete i započeo izvoz u Italiju i Sjedinjene Američke Države.

Pan-pek nije jedina akvizicija

Inter Europol SA je poljska obiteljska tvrtka osnovana 1989. godine. Izvorno lokalna pekara u Varšavi, Inter Europol danas je vodeći igrač na poljskom tržištu pekarskih proizvoda s više od 1500 zaposlenih. Svježi i smrznuti proizvodi tvrtke se distribuiraju diljem Europske unije, kao i u Aziji te na Bliskom istoku. Većina proizvoda nosi oznaku čiste deklaracije (eng. clean label), što znači da se u procesu njihove proizvodnje koriste isključivo prirodni sastojci i vlastiti kvasac, bez emulgatora i stabilizatora. Slijedeći strategiju koja uključuje širenje putem akvizicija, Inter Europol prati dinamičan rast. Posljednjih godina preuzeo je proizvođače zdrave hrane Bezgluten i Primaviku, kao i pekarnicu Trimar, čime je dodatno ojačao svoju poziciju u segmentima prirodnih proizvoda i maloprodaje.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.