Kina zabranjuje upotrebu izraza “pametna” i “autonomna vožnja” u oglasima za električne automobile

Aktualno Forbes Hrvatska 18. tra 2025. 14:20
featured image

18. tra 2025. 14:20

Kina je proizvođačima automobila zabranila upotrebu izraza “pametna vožnja” i “autonomna vožnja” u oglasima. Također je istaknula da će postrožiti nadzor nadogradnje softverskih sustava u vozilima.

Ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija dostavilo je novu uredbu gotovo 60 predstavnika kompanija na sastanku u srijedu, pokazao je transkript dostupan Reutersu, uz potvrdu jednog sudionika sastanka.

U lipnju prošle godine kineska nacionalna televizija emitirala je prilog u kojem se tvrdi da je vjerojatnost požara u električnim vozilima i hibridima manja od vjerojatnosti požara u automobilima na fosilna goriva, usprkos mnoštvu objava na društvenim mrežama da su požari u električnim vozilima česta pojava. Ti navodi nisu potvrđeni, navela je tada kineska televizija.

U ožujku je jedan Xiaomijev automobil, uz uključen napredni sustav za pomoć u vožnji, udario u betonski stup brzinom od 97 kilometara na sat udario i zapalio se. Ta je fatalna nesreća pokrenula žustre rasprave o sigurnosti električnih vozila u Kini.

Preliminarni rezultati istrage pokazali su da se Xiaomijev automobil zapalio samo nekoliko sekundi nakon što je vozač preuzeo upravljanje vozilom od sustava pomoći u vožnji (ADAS).

Ministarstvo je potvrdilo sastanak u priopćenju u kojem se navodi da su proizvođačima automobila objašnjeni novi zahtjevi iz veljače, koji obuhvaćaju nadogradnju tehnologije za vožnju ‘inteligentnih’ i umreženih vozila. Proizvođači automobila moraju sada tražiti dozvolu za testiranje i nadogradnju sustava pomoći u vožnji ažuriranjem sustava ‘na daljinu’ u vozilima koja su već isporučena kupcima, pokazao je transkript.

Opsežno testiranje sada je uvjet za pribavljanje dozvole za nadogradnju

Na sastanku je, prema transkriptu, sudjelovao i predstavnik tehnološkog diva Huaweija, koji isporučuje sustav pomoći u vožnji najmanje sedam brendova u Kini, uključujući Audi.

Brojni proizvođači automobila ponudili su kupcima nove modele opremljene ADAS-om, ističući mogućnost „pametne vožnje” kao ključni prodajni atribut u žestokom cjenovnom ratu na najvećem tržištu automobila u svijetu.

U veljači BYD je podigao letvicu predstavljanjem otprilike dvadesetak cjenovno pristupačnih modela jeftinijih od 10 tisuća dolara, s besplatnom dodatnom opremom poput „pametne vožnje”, a njegov primjer slijedili su i brojne druge kompanije, uključujući Leapmotor i Toyotu.

Regulatori su postrožili i standarde za baterije za električna vozila kako bi ublažili rizik požara i eksplozija. Primjenjivat će se od srpnja iduće godine i zamijeniti inačicu iz 2020. koja propisuje petominutno upozorenje u slučaju rizika od požara u električnom vozilu.