Kineski proizvođači električnih vozila u ratu, drastično snižavaju cijene. Što to znači za EU?

Aktualno Borivoje Dokler 30. svi 2025. 09:00
featured image

30. svi 2025. 09:00

Prosječna maloprodajna cijena automobila u Kini pala je za oko 19 posto u zadnje dvije godine i sada iznosi oko 165.000 juana (20.000 eura). Hibridna i vozila s produljenim dometom pojeftinila su 27 posto, a čisto električna vozila 21 posto.

Konkurencija na kineskom tržištu električnih automobila sve je intenzivnija, što bi moglo imati dalekosežne posljedice ne samo za kinesko, već i za globalno automobilsko tržište. Prošlog tjedna, industrijski div BYD najavio je značajne popuste – u nekim slučajevima i veće od 30 posto – na više svojih jeftinijih modela na baterije i hibridna vozila. Posebno je odjeknulo sniženje cijene kompaktnog modela Seagull, koji sada stoji 55.800 juana (oko 6900 eura). Ubrzo su i drugi veliki kineski proizvođači automobila počeli slijediti ovaj primjer.

“Ova BYD-ova akcija unijela je znatnu nervozu u industriju,” izjavio je Zhong Shi, analitičar iz Kineske udruge trgovaca automobilima za CNBC.
“Industrija je u svojevrsnom šoku, a manji proizvođači sve se više brinu za svoju konkurentnost.

Kineska industrija električnih vozila suočava se s usporenom rastom i potrošnjom. Vlada u Pekingu pokušava potaknuti kupovinu raznim mjerama, uključujući i subvencije za vozila na novu energiju, što uključuje električne i hibridne automobile.

Prijeti urušavanje tržišta

“Ova najnovija cjenovna bitka pokazuje kako neravnoteža između ponude i potražnje i dalje pogoršava deflacijske pritiske,” upozorio je Robin Xing, glavni ekonomist za Kinu pri Morgan Stanleyju.

Cjenovni rat na kineskom tržištu električnih vozila traje već dvije godine, djelomično pod utjecajem Teslinih strategija. No sada i tradicionalni proizvođači, uključujući državne kompanije, osjećaju snažan pritisak jer nova energetska vozila čine gotovo polovicu ukupne prodaje novih putničkih automobila u Kini.

Predsjednik Great Wall Motorsa, Wei Jianjun, prošlog je tjedna upozorio da bi kinesku autoindustriju mogla zadesiti njezina verzija “Evergrande krize”, usporedivši eksplozivni rast EV sektora s nekadašnjim pregrijanim tržištem nekretnina, koje se urušilo nakon bankrota Evergrandea 2021. godine.

Razlike u cijenama

Prosječna maloprodajna cijena automobila u Kini pala je za oko 19 posto u zadnje dvije godine i sada iznosi oko 165.000 juana (20.000 eura). Hibridna i vozila s produljenim dometom pojeftinila su 27 posto, a čisto električna vozila 21 posto. Klasična vozila na fosilna goriva pojeftinila su 18 posto..

Za usporedbu, prosječna cijena novog automobila u SAD-u u travnju iznosila je 43.000 eura, što je porast od jedan posto u odnosu na prije dvije godine. Električni automobili u SAD-u prosječno koštaju 52.000 eura. Prosječna cijena električnih vozila u Europi varira ovisno o zemlji i segmentu vozila, no općenito se se kreće između 45.000 i 66.000 eura.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.