Nenad Klepač, čelni čovjek Vindije, govori o razvojnim planovima, kvaliteti i mogućoj prodaji tvrtke

Aktualno Marko Repecki 21. lis 2024. 06:53
featured image

21. lis 2024. 06:53

Nenad Klepač, predsjednik Uprave Vindije u toj je kompaniji proveo cijeli radni vijek. Porazgovarali smo s njime o glasinama o prodaji kompanije, stanju na hrvatskom tržištu te o planovima daljnjeg rasta.

Varaždinska Vindija u svojoj više od šest desetljeća dugoj povijesti postala je jedan od ključnih igrača u hrvatskoj prehrambenoj industriji. Kompanija, koja je svoje skromne početke imala u preradi mlijeka, danas zapošljava više od četiri tisuće ljudi, a njeni proizvodi prisutni su na 19 europskih tržišta. Danas imaju prilično razgranat portfelj proizvoda, koji osim, naravno, mlijeka i mliječnih proizvoda, uključuje i meso peradi te bezalkoholna pića.

Na čelu Vindije od 2021. godine nalazi se Nenad Klepač, koji je u njoj proveo cijeli radni vijek. U razgovoru za FORBES Hrvatska komentirao je aktualnosti u kompaniji, planove, kao i stanje na hrvatskom tržištu prehrambenih proizvoda.

U središtu pažnje poslovne javnosti nedavno su se našli zbog promjena u vlasničkoj strukturi. Glavne dioničarke kompanije, Tamara Drk-Vojnović i Dubravka Drk-Mravlinčić, kćeri osnivača Dragutina Drka, prebacile su svoje dionice na zasebnu tvrtku, Vindija Grupa d.o.o koja je tako postala većinski dioničar s oko 98 posto dionica, zbog čega su se pojavile špekulacije da bi kompanija uskoro mogla promijeniti vlasnike. Također, u upravu kompanije nedavno je, kao financijski direktor, ušao i Branimir Bricelj, koji ima bogato iskustvo na području spajanja i preuzimanja i restrukturiranja kompanija.

“Obitelj je čvrsto vezana uz Vindiju i nastavljaju viziju Dragutina Drka”

“Grupa Vindija kompanija je u hrvatskom vlasništvu i to će ostati. Obitelj je čvrsto vezana uz Vindiju i aktivno sudjeluju u svim poslovnim procesima kompanije, nastavljajući misiju i viziju Dragutina Drka u izgradnji vodeće domaće prehrambene kompanije. Procesi koje navodite su tehničke prirode i ni na koji način ne mijenjaju našu strategiju poslovanja te daljnjeg razvoja. Upravo smo pokrenuli niz značajnih investicija u cilju jačanja i unaprjeđenja proizvodnih procesa. Primjerice u procesu izgradnje je nova valionica tvrtke Koka, čija je vrijednost investicije 20 milijuna eura i kojom ćemo u naše proizvodne procese uvesti najnapredniju svjetsku tehnologiju. Razvojem kompanije i širenjem poslovanja povećava se i potreba za jačanjem upravljačke strukture. U tom smislu gospodin Bricelj kao novi član Uprave i financijski direktor zasigurno može pomoći svojim bogatim znanjem i iskustvom koje je stekao radeći u brojnim renomiranim kompanijama”, kaže Klepač.

Što se tiče portfelja proizvoda, i u budućnosti će se on temeljiti na tri osnovna segmenta – mlijeku, mesu i sokovima, no ističe da veliki prostor za rast vide u funkcionalnim proizvodima, s obzirom na to da ljudi sve više vode brigu o tome kako prehrana utječe na njihovo zdravlje.

“Naša misija ostaje usmjerena na proizvodnju prehrambenih proizvoda najviših standarda kvalitete i nutritivnih vrijednosti. U kreiranju inovativnih rješenja cilj nam je očuvati poziciju vodeće prehrambene kompanije u regiji, istovremeno postavljajući nove standarde u industriji. Naša strategija i dalje se temelji na ključnim segmentima mliječnih i mesnih proizvoda, te sokova, koji su stup našeg poslovanja i prepoznatljivosti na tržištu. U budućnosti vidimo velik potencijal u inovativnim prehrambenim rješenjima, s posebnim naglaskom na funkcionalne proizvode koji zadovoljavaju potrebe modernih potrošača, poput proizvoda bez laktoze, visokoproteinskih linija, te proizvoda s nižim udjelom šećera, dok u mesnom segmentu planiramo daljnji razvoj proizvoda dodane vrijednosti kao što su antibiotik i gluten free asortimani. Ova kategorija proizvoda prati trendove prema zdravijem načinu života, čime planiramo proširiti naš portfelj i dodatno ojačati svoju poziciju na tržištu”, kaže Klepač.

Proizvođači prehrambenih proizvoda, pogotovo oni manji, često se žale na pritisak inozemne konkurencije. No, u Vindiji, čini se, nemaju tih problema. Dapače, prilično su dobro pozicionirani i na inozemnim tržištima.

Nenad Klepač, predsjednik uprave Vindija d.d. Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

“Izvozimo na 19 tržišta u Europi”

“Vindija danas izvozi na 19 tržišta u Europi. Primjerice mesni asortiman Grupe Vindija realizira se van Republike Hrvatske na 14 tržišta i ta realizacija čini više od 30 posto ukupne godišnje proizvodnje peradskog mesa Grupe. Izvozimo na neka od najkonkurentnijih europskih tržišta poput Njemačke, Španjolske, Italije, Švedske i Velike Britanije, što potvrđuje kako imamo proizvode visoke kvalitete koji su konkurentni na najvećim tržištima. Naravno, najveći naglasak je na tržištima u regiji gdje imamo i vlastitu proizvodnju. Lokalno, veliki je značaj domaće proizvodnje koja, osim što daje stabilnost u odnosima s primarnim poljoprivrednim proizvođačima, predstavlja i sigurnost u snabdijevanju hrvatskih potrošača što je posebno dolazilo do izražaja u vrijeme COVID krize, kao i u vrijeme poremećaja u lancima opskrbe. Iz tih razloga, trebamo sustavnu podršku institucija u zaštita domaće proizvodnje i hrvatske prehrambene industrije. Takvi preduvjeti onda mogu stvoriti priliku za daljnji rast i razvoj, te jačanje proizvodnje. Oni najbolji i najkvalitetniji onda će zasigurno znati izboriti se za prostor na tržištima van naših granica. Grupa Vindija nastavlja jačati svoju poziciju na domaćem, kao i na inozemnim tržištima gdje smo već prisutni”, kaže.

Klepač je cijeli radni vijek proveo u Vindiji

Ove godine dogodile su se prilično velike promjene u poljoprivrednom i prehrambenom sektoru. Podravka je akvizirala Fortenovine poljoprivredne kompanije, i tako značajno proširila svoj portfelj i na neki način zaokružila svoju proizvodnju. Nameće se pitanje hoće li to promijeniti odnose snaga i utjecati na poslovanje Vindije.

“Fokusirani smo primarno na vlastite poslovne aktivnosti, nove investicije i ulaganja u proizvodne linije, čime podižemo kvalitetu i produktivnost. Kao kompanija pozdravljamo sve aktivnosti i procese na tržištu koji jačaju poziciju domaće prehrambene industrije. Pitanje samodostatnosti i stabilnosti posebno je važno za državu i društvo upravo u segmentu prehrambene industrije, a što su potvrdile okolnosti poput ratova i pandemija s kojima se susrećemo u proteklom razdoblju. Kao kompanija imamo jasnu viziju našeg daljnjeg razvoja, tržišni smo lider s prepoznatljivim i priznatim markama u čitavom nizu proizvoda poput mlijeka, pilećeg i purećeg mesa što nam je najbolja potvrda da smo na dobrom putu”, kaže Klepač.

Zanimljivo je da je Klepač u Vindiji prošao put od pripravnika do predsjednika Uprave, pa je imao priliku “iznutra” pratiti i sudjelovati u značajnom dijelu razvoja kompanije.

“Cijeli svoj profesionalni put vežem uz Vindiju, što je zaista privilegija. U sustavu Vindije započeo sam kao pripravnik, a tijekom godina sam postepeno sam učio, upoznavao sustav na svim razinama i razvijao se. Nakon više rukovodećih funkcija kroz godine, od 2021. godine preuzeo sam poziciju predsjednika Uprave Vindije. Do tog trenutka i svih prethodnih godina imao sam privilegiju raditi pod vodstvom gospodina Dragutina Drka, čije su poslovne vrijednosti, vizija i predanost bili temelj mog profesionalnog razvoja. S obzirom na to da se radi o značajnom razdoblju, u kojem smo se kao kompanija i društvo u cjelini susretali s brojnim izazovima, neminovno je kako su se dogodile velike promjene. Sve to ojačalo je našu kompaniju koja je danas tržišni lider, jedan od pokretača domaće prehrambene industrije”, zaključuje Klepač.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.