Popravak trajekta Oliver koštao je 173.750 eura

Trajekt Oliver u proteklih godinu dana obilježio je niz kvarova. Posljednji je popravljen po ubrzanoj proceduri po cijeni od 173.750 eura.
Jadrolinija je na stranicama Narodnih novina objavila kako je nabavila turbopuhalo za trajekt Oliver po cijeni od 139.000 eura plus PDV odnosno 173.750 eura. Navedeni ugovor potpisan je bez prethodne objave poziva na nadmetanje. Opravdanje je bila hitnost kako bi se što brže popravio taj trajekt koji je bio pokvaren od 13. ožujka do nedavnog popravka.
Posao nabavljanja i zamjene turbopuhala dodijeljen je riječkoj tvrtki P.B.S. Navedeni dio je centrifugalni kompresor koji služi upuhivanju svježeg zraka u turbine radi obogaćivanja smjese goriva. Na taj način povećava se snaga motora.
Iako je do Forbesa Hrvatska došla informacija o navodnim smjenama u službi nabave zbog popravke na Oliveru, čini se da ona nije točna. Iz Jadrolinije kažu kako smjena ili promjena unutar Službe nabave Jadrolinije u ovom trenutku nema.
Navode kako je Uprava Jadrolinije u proteklih dva mjeseca madata intenzivno radila na analizi samog sustava i organizacije rada Društva. Tako su u vrlo kratkom roku donesene prioritetne odluke oko promjena unutar Službe upravljanja sigurnošću imenovanjem novog Časnika sigurnosti (DPA) kao i zaposlenjem dva dodatna inspektora sigurnosti kako bi se služba neodgodivo pojačala s ciljem povećanja sigurnosti na brodovima Jadrolinije. Također, razmatraju se i buduće organizacijske promjene s ciljem povećanja efikasnosti i unapređenja sustava.
Oliver nakon popravka nije plovio po jakom jugu
Trajekt Oliver nabavljen je primarno kako bi povezivao Split s udaljenim otocima Korčulom i Lastovom, no odluka o njegovoj nabavi naišla je i na kritike s obzirom da je nabavljen kao relativno star brod. Izgrađen je 1997. godine, što znači da je bio star 27 godina kad ga je Jadrolinija nabavila prošle godine. Prilikom nabave, hrvatski stručnjak za brodove Ivan Adum kritizirao je njegovu starost, a Hrvatski registar brodova sugerirao je da se on ne nabavlja.
Uslijedio je niz problema. Odmah nakon kupnje bio je na dužem remontu zbog potrebnih preinaka, a na kraju je dobio sve dozvole iako nema generator za nuždu. Do sada se pokvario u više navrata, a u srpnju prošle godine taj kvar se dogodio u sredini kanala. Putnici su zbog toga proveli sate čekajući remorker koji ga je oteglio u Vela Luku. Srećom, vremenski uvjeti su tog dana bili dobri.
Kvar na Oliveru dodatno je zakomplicirao situaciju na splitskom području u ožujku. Dok nedavno nije popravljen, mijenjao ga je trajekt Marko Polo kojeg je Jadrolinija povukla s remonta. Doduše, kompaniji ne služi na čast privremeno prekidanje linije s Anconom koju je taj brod inače održavao.
Administrator jedne od Facebook grupa o brodovima u srijedu je kritizirao odluku kapetana Olivera da preskoči povratak s Visa u Split zbog loših vremenskih uvjeta, no treba uzeti u obzir da su plovidbu otkazali i brojni drugi trajekti. Osim toga, eventualni kvar na tom trajektu po takvim vremenskim uvjetima doista bi mogao ozbiljno ugroziti sigurnost broda i putnika.

Nema više nabave starih trajekata?
Nakon niza propusta, od kojh je najozbiljnija bila nesreća trajekta Lastovo u kojoj su poginula tri člana posade, u veljači ove godine smijenjena je Uprava Jadrolinije koju je predvodio David Sopta. Tvrtku sada vode Robert Blažinović, Marija Zaputović Marinac i Marko Novaselić.
Prema prvim informacijama, nova Uprava Jadrolinije djeluje s ciljem završetka godišnjeg remonta prije sezove. Cilj im je i povećanje sigurnosti i prelaska s nabave rabljenih na nabavu novih brodova.