Studenac nastavlja s rastom: Prihodi od prodaje viši 22 posto. IPO ostaje opcija, odlučit će tržište

Aktualno Maja Huzjak 22. svi 2025. 15:10
featured image

22. svi 2025. 15:10

Maloprodajni lanac trgovina Studenac nastavlja s rastom poslovanja i vide potencijal za daljnje širenje u regiji.

Andrija Topić, član Uprave za akvizicije i integracije i Tatjana Spajić, direktorica Službe korporativne komunikacije Studenca na konferenciji za medije osvrnuli su se na poslovanje kompanije, proteklu godinu, aktualne rezultate te pripreme za nadolazeću sezonu.

Jedan od najbrže rastućih maloprodajnih lanaca Studenac u srednjoistočnoj Europi u 2024. je godini ostvario prihode od prodaje u iznosu od 816,5 milijuna eura

“Što se prihoda tiče, u 2024. su 22 posto veći u odnosu na godinu ranije. Radi se o konsolidiranim prihodima”, istaknula je Spajić.

Tatjana Spajić, direktorica Službe korporativne komunikacije Studenca; Foto: Studenac

Najbrže rastući trgovački lanac ima više od 1400 trgovina u svakom kutku Hrvatske. Fokus je Hrvatska, domaće tržište, iako vide potencijal za daljnje širenje u regiji.

“Proširili smo se u Sloveniju. Ne planiramo se tamo zaustaviti, planiramo se dalje razvijati u regiji. Ništa od ovog ne bi se moglo dogoditi bez zaposlenika. U sezoni broj će premašiti i preko 8.000. Imamo i strane radnike, od prvog dana uče hrvatski jezik. Primarno dolaze iz Nepala i s Fiipina. Zapošljavamo ih u našoj logistici”, rekla je Spajić.

IPO ostaje opcija

Iz Studenca su istaknuli kako IPO ostaje opcija, no ovisit će o tržišnim okolnostima.

“Iako protekle godine nismo realizirali IPO i povlačenje je bilo najbolja odluka u tom trenutku, koliko god nas je to obilježilo krajem godine, IPO je i dalje jedna od opcija. U Studencu vjerujemo da smo kompanija vrijedna pažnje i ulaganja investitora jer su rijetki primjeri rasta poput našeg, u svim segmentima”, rekla je Spajić

“Postoji nekoliko opcija, nismo odustali”, dodao je Topić.

Cijene u trgovinama

Objasnili su kako se u sezoni cijene razlikuju npr. na Šolti u odnosu na cijene u Zagrebu zbog iznimno zahtjevnog troškova održavanja mreže 1400 trgovina, od čega je nekakvih 30-40 posto na obali Istre i Dalmacije.

“To je iznimno zahtjevno cjenovno, iako ovisi o lokaciji i kontinuitetu distribucije. Za mnoge dućane morat ćemo ispostavljati svježu robu svaki dan, na mjesta koja su jako udaljena. Veći trgovački lanci to ne moraju jer imaju veće skladišne kapacitete. Mi nemamo skladišne kapacitete, ne možemo napuniti dućan u jednom danu da bude spreman za kupce za cijeli tjedan. Sve to povećava troškove”, istaknula je Spajić.

Planovi za nove akvizicije

Iz kompanije koja dobar dio svog rasta i širenja može zahvaliti upravo akvizicijama nisu otkrili planiraju li nove u ovoj godini.

“Akvizicije su jedan od stupova širenja i rasta Studenca. Mogu reći da smo sa strane ocijenjeni kao uspješni u tome. Nastavit ćemo to raditi i dalje u godinama koje su ispred nas. Uvijek smo u nekakvim dogovorima, pregovorima da vidimo gdje bi mogli ostvariti neke buduće akvizicije. U sedam godina imali smo 10 akvizicija”, rekao je Topić.

“Trenutno radimo na nekoliko procesa, razgovaramo s nekoliko partnera. Uvijek imamo bazu s poduzetnika s kojima pregovaramo o akvizicijama”, dodao je.

Ulaganje u distribucijske centre

Studenac nastavlja razvijati logistiku. U transformaciju lanca opskrbe uložio je 10 milijuna eura.

U rujnu ove godine Studenac će otvoriti vrata novog distribucijskog centra u Velikoj Gorici. Istovremeno, planiraju i dovršetak izgradnje novog distribucijskog centra u Dugopolju.

“Sve skupa oko 60.000 četvornih metara prostora, ulaganje iznosi 10 milijuna eura. Riječ je o ulaganju u opremanje, tehnologiju, nove sustave. Radi se o dugoročnim najmovima koje potpisujemo sa npr. VGP Parkom koji je vlasnik cijelog tog područja gdje će biti nekoliko kompanija”, rekla je Tatjana Spajić.