Kako je Surfside postao najbrže rastući alkoholni brend u Americi – a sve je počelo od odbačenih boca ledenog čaja

U zlatnom dobu gotovih koktela, kultni ledeni čaj s votkom u limenci, iza kojeg stoje Clement Pappas i Matt Quigley, mogao bi ove godine ostvariti prihod od 300 milijuna dolara
Pozadina Surfsidea – najpopularnijeg gotovog alkoholnog ljetnog pića pića ljeta – počinje s otpadom, točnije onim što je poduzetnik u industriji votke Matt Quigley primijetio na ulicama Philadelphije: puno odbačenih boca ledenog čaja.
“Ljudi jednostavno ne promatraju dovoljno pažljivo okolinu”, kaže Quigley, 41-godišnji predsjednik tvrtke Stateside Brands iz Pennsylvanije. “Ako pogledate što je razbijeno na pločniku i ulici, to će vam puno reći o tome što ljudi u vašem gradu zapravo piju. A u Philadelphiji, to znači suludu količinu ledenog čaja. Naći ćete Twisted Tea, da, ali i Snapple i mnoge druge brendove.”
Quigley je ideju podijelio s poslovnim partnerom Clementom Pappasom, 51-godišnjim izvršnim direktorom Statesidea, i zajedno su krenuli razvijati alkoholne ledene čajeve i limunade kao zdraviju alternativu hard seltzerima i klasičnim brendovima poput Twisted Tea ili Mike’s Hard Lemonadea. Danas, u trećoj ljetnoj sezoni na tržištu, Surfside se masovno konzumira – osobito uz plaže na sjeveroistočnoj obali SAD-a. Ovoga ljeta, Surfside limenke bile su najbrže rastući proizvod među pivima i gotovim koktelima, s rastom prodaje od 70 milijuna dolara u maloprodaji. U srpnju je Surfside premašio pet milijuna prodanih paketa u 2025., više nego u cijeloj prethodnoj godini.
“U sprintu sam već više od tri godine pokušavajući pratiti tempo“, kaže Pappas za Forbes. Očekuje se da će Surfside ove godine prodati i do 12 milijuna paketa, s prihodom do 300 milijuna dolara. Brend je završio 2024. s procijenjenih 100 milijuna dolara prihoda, a prema NielsenIQ-u, bio je najbrže rastući brend u kategoriji alkoholnih pića – s rastom od preko 360 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Tvrtka vrijedi barem 500 milijuna dolara
Zbog toga je Surfside, kao i matična kompanija Stateside Brands, postao vrlo tražen za preuzimanje. Četvorica suosnivača – Pappas i Quigley, zajedno sa svojom braćom Zachom Pappasom (član uprave) i Bryanom Quigleyjem (komercijalni direktor) – već su odbili više ponuda za akviziciju. Kažu da ne planiraju prodavati.
“Gospodari smo vlastite sudbine”, kaže Pappas.
Tvrtku su dosad samostalno financirali i ostali su dobro kapitalizirani. Četvorica suosnivača drže 90 posto vlasništva, s braćom Pappas kao glavnim investitorima – iako nitko ne posjeduje većinski udio. Ostatak vlasništva čine prijatelji i članovi obitelji koji su rano investirali.
Zahvaljujući uspjehu Surfsidea, Stateside posluje vrlo profitabilno, s procijenjenom EBITDA maržom od 30 posto. Kompanija nije komentirala točne brojke profita ni procjenu vrijednosti, ali Pappas je potvrdio da većinu dobiti reinvestira u posao. Forbes procjenjuje vrijednost tvrtke na barem 500 milijuna dolara. “Surfside nam omogućuje da izgradimo kompaniju ozbiljnog dosega i distribucije – uz sve marketinške partnere, kapital i širinu potrebnu za lansiranje novih brendova”, kaže Pappas. “Ali Surfside je naša ulaznica. Ako ne uspijemo s njim, nemamo skalu, distribuciju ni kontakte s trgovcima poput Costcoa, Walmarta ili Targeta.“
Podmetnuo poslovni plan na zabavi
Pappas je odrastao južno od Philadelphije u Vinelandu, u New Jerseyju, kao jedan od tri sina u obitelji s veleprodajnim biznisom voćnih sokova, Clement Pappas & Co., koji je 1942. osnovao njegov djed, imigrant iz Grčke. Treća generacija Pappas preuzela je tvrtku 1999. i 2011. i prodala je Lassonde Industriesu za 400 milijuna dolara.
Nakon prodaje, Pappas je ostao na mjestu CEO-a, ali to nije funkcioniralo, prisjeća se: “Nikad zapravo nisam htio prodati.“
Godine 2014., dok je slavio 40. rođendan, Quigley je iskoristio priliku da ubaci svoj poslovni plan u igru – poslao je prijatelja na zabavu s planom za votku proizvedenu u Pennsylvaniji. Prijatelj je krišom ostavio prezentaciju u Pappasovoj kućnoj kancelariji, a već sljedeći dan Pappas je nazvao Quigleyja i pozvao ga da odmah dođe. Pola sata kasnije Quigley se pojavio – svježe obrijan – i nakon dva i pol sata razgovora i nekoliko pića, kliknuli su. “Bilo je kao prvi spoj”, kaže Quigley.
Nakon pola godine razvoja, braća Quigley su se udružila s braćom Pappas. No u srpnju 2015. obitelj Pappas pogodila je tragedija – izgubili su sina rođenog prerano. (Roditelji su osnovali zakladu s ciljem pronalaska lijeka za preeklampsiju do 2050.)
Pogurnula ih pandemija
Unatoč tome, Pappas je nastavio. U listopadu 2015. krenula je prodaja votke Stateside. Prve godine prodano je manje od 600 paketa, ali su nastavili graditi posao. Do 2018. Stateside je postala najveći proizvođač žestokog pića u Pennsylvaniji s gotovo 5000 prodanih paketa. Sljedeće godine prodaja je narasla gotovo četiri puta – na 17.000.
Kad je pandemija pogodila SAD, Stateside je bio u jedinstvenoj poziciji – jedan od rijetkih proizvođača votke u jedinoj saveznoj državi koja je alkohol proglasila “nebitnim”. Zatvaranje državnih trgovina eliminiralo je konkurenciju izvan Pennsylvanije, a Stateside je iskoristio priliku. Od ožujka do lipnja 2020., prodali su votke u vrijednosti dva milijuna dolara.
“Bilo je gotovo kao za vrijeme prohibicije. Mislim, sve je bilo legalno”, prisjeća se Pappas.
Zarada je povećala bilancu tvrtke za milijun dolara, pa su kupili novi aparat za destilaciju i krenuli razmišljati o budućnosti.
Chloe Sorvino, novinar Forbesa