U svibnju u Hrvatskoj registrirana dva Bentleya i jedan Rolls Royce

Volkswagen je u svibnju bio najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj, a Škoda Octavia najprodavaniji model. Prodaja automobila raste u odnosu na prošlu godinu, a kao i inače, pozornost privuku i rijetki modeli. U svibnju su to bila dva Bentleya i jedan Rolls Royce.
Volkswagen je po prvi put u ovoj godini preuzeo vodstvo na listi najprodavanijih automobila u Hrvatskoj. U svibnju je registrirano 1188 novih automobila te marke. Na drugom mjestu je Škoda, koja im je ostala za petama s 1118 automobila, no može se tješiti vodećom pozicijom u prvih pet mjeseci ove godine. Na treće mjesto u svibnju izbio je Opel koji je ostvario nagli skok prodaje sa 773 automobila, dok je četvrti Renault sa 713 komada. On je u travnju na kratko briljirao s 1327 automobila i vodećim mjestom. Druge marke, počevši sa Suzukijem, imaju manje od 500 novih registracija.
Ukupno je u svibnju registrirano 8531 novih automobila, a u prvih pet mjeseci ove godine njih 32478. Oba broja predstavljaju rast – u prvom slučaju od tri posto, a u drugom od 6,2 posto.
BMW najjača luksuzna marka
Od luksuznih marki vodeće mjesto u svibnju imao je BMW s 300 komada. Audi mu je za petama s 285, a Mercedes nešto dalje sa 151. Porsche koji je ipak ljestvicu iznad njih u svibnju bilježi 35 komada. Među još luksuznijima treba izdvojiti dva Bentleya i jedan Rolls Royce.
Među Kinezima, najjači je u svibnju bio MG sa 103 komada, dok Forthing ima 73, a Geely 54. BYD brzo raste nakon ovogodišnjeg ulaska na hrvatsko tržište te je došao do 41 komada. Prodana je i jedna Omoda.
Što se modela u svibnju tiče, vodeće mjesto drži Škoda Octavia s ovogodišnjih rekordnih 550 komada. Na drugo mjesto izbio je Volkswagen T-Cross koji je također oborio svoj rekord sa 515 prodanih komada. Ovomjesečnom uspjehu Volkswagena dosta su pridonijeli i Tiguan (187) i Golf (183).
Treće mjesto drži Opel Corsa koji je ostvario solidan skok na 497 komada. Clio je s travanjskih fantastičnih 669 komada pao na 367.
Benzinci i hibridi drže preko 85 posto tržišta
Među novim automobilima nabavljenima u Hrvatskoj u prvih pet mjeseci ove godine, najviše je benzinaca. Ima ih 15590 ili 48 posto. Drugi po brojnosti su hibridi, čijih 12084 komad predstavljaju 37,2 posto tržišta. Dizelaši gube udio – bilježe 3813 komada odnosno 11,7 posto. Modela na plin bilo je 644 ili dva posto, a električnih automobila 347 ili 1,1 posto.
Ipak, kod nekih modela dizelaši se ove godine još uvijek dobro prodaju. Kod Octavije oni drže 43,9 posto prodanih primjeraka, više nego benzinci. Kod Mercedesa drže 38,9 posto, što je ipak manje nego hibrida (59,5%). DS iskače sa 79.6 posto dizelaša, no ta marka ne drži veći udio tržišta.
Zanemari li se neke marke koje prodaju vrlo mali broj primjeraka, lider među električnima je Tesla. Svih 61 modela te marke prodanih ove godine u Hrvatskoj su električni. Volkswagen je prodao 57 automobila na struju, no to je u njihovom slučaju tek 1,5 posto modela. BYD koji je poznat po električnim automobilima u Hrvatskoj ipak više privlači hibridima. Električnih je prodano 33 ili 46,5 posto.