Četiri navike koje vas čine simpatičnijim među kolegama

Lifestyle Forbes 26. ožu 2025. 08:00
featured image

26. ožu 2025. 08:00

Biti simpatičan u poslovnom svijetu ne znači imati najdojmljiviju osobnost ili najviše govoriti. Prije nego što izgovorite ijednu riječ, vaša djela već govore za vas.

Biti simpatičan u poslovnom svijetu ne znači imati najdojmljiviju osobnost ili najviše govoriti. Malim, postojanim navikama možete postići da vam ljudi vjeruju, poštuju vas i žele raditi s vama. Prije nego što izgovorite ijednu riječ, vaša djela već govore za vas – glasno i jasno.

Simpatičnost nije samo lijepa osobina. To čini ključnu razliku. Želite li da ljudi stvarno uživaju raditi s vama? Sve se svodi na sitnice. Evo četiri jednostavne navike koje će odmah povećati vašu simpatičnost.

Dijelite dobru energiju i osmijeh

Ljudi osjete vašu energiju prije nego što progovorite. Uspravite se, uspostavite kontakt očima i nasmiješite se. Da, čak i tijekom telefonskog razgovora. Istraživanje objavljeno u časopisu Nature Human Behavior pokazalo je da kad se vi nasmiješite, drugi vam nesvjesno uzvraćaju osmijeh. Stvara trenutnu vezu i čini da izgledate samopouzdanije i sposobnije. Ukratko, osmijeh već radi pola posla za vas.

Dobra energija je zarazna. To ne znači da biste trebali biti pretjerano entuzijastični ili izražavati entuzijazam za svaku sitnicu. Samo održite laganu atmosferu, usredotočite se na rješenja umjesto na probleme i izbjegavajte biti osoba koja se uvijek žali na nešto. Nitko ne voli one koji kvare atmosferu.

Evo u čemu je stvar: kada ostanete pozitivni, čak i kada stvari ne idu po planu, ljudi to primijete. Pokazujete samopouzdanje i otpornost. Što je još važnije, vaša se energija prenosi na druge. Ako širite dobre vibracije, one će vam se prirodno vratiti, čineći vas trenutno pristupačnijim.

Održite riječ

Ako kažete da ćete nešto učiniti, učinite to. Bilo da se radi o slanju članka, povezivanju s nekim ili jednostavno dolasku na vrijeme, dosljednost čini veliku razliku. Kada drugi znaju da se mogu osloniti na vas, vaši osobni i profesionalni odnosi cvjetaju.

Ljudi koji su popularni u društvu ne otkazuju u zadnji tren niti kasne 30 minuta. Pojavljuju se, ispunjavaju svoja obećanja i drže riječ. Osim ako ih život ne iznenadi nečim neočekivanim. Naravno, događaju se i nepredviđene situacije. Kada se pojave, važno je komunicirati. Obavijestite drugu osobu i pronađite način da popravite situaciju. Taj mali trud pokazuje poštovanje prema tuđem vremenu i gradi povjerenje.

Pouzdanost također čini društvene i poslovne interakcije puno manje stresnima. Kad ljudi znaju da ste odgovorni, razgovori teku glatko, timski rad postaje lakši. Time se stvara stabilnost, pokreću stvari i to čini rad s vama logičnim izborom.

Budite poveznica

Jeste li ikada upoznali osobu koja poznaje doslovno sve? Netko tko vas može spojiti s pravim ljudima bez imalo napora? To je jedan od najlakših načina da postanete simpatičniji.

Čak 80% stručnjaka vjeruje da je umrežavanje ključ uspjeha, no mnogi još uvijek imaju problema s uspostavljanjem pravih veza. Kada povežete prave ljude, ne samo da im pomažete, već gradite i svoju reputaciju.

Sjajna poznanstva uvijek privlače pozornost. Ako netko spomene da traži mentora ili posao, to je vaša prilika da uskočite. Kratka LinkedIn poruka ili e-pošta mogu imati više utjecaja nego što mislite. I evo tajne: učinite to ne očekujući ništa zauzvrat. Nema čudnih usluga, nema “duguješ mi.” Jednostavno pomozite jer možete.

Takvi ljudi ne vode evidenciju usluga. Iskreno žele vidjeti kako drugi uspijevaju, a ta velikodušnost ne prolazi nezapaženo. Ljudi pamte tko im je pomogao, a velike su šanse da će vam vratiti jednog dana kada se najmanje nadate. Vaša mreža raste, vrata se otvaraju i odjednom ste osoba koju svi žele u svom timu.

Koristite svjestan govor tijela

Vaše riječi su važne, ali vaš govor tijela govori mnogo prije nego što išta kažete. Istraživanja pokazuju da više od polovice komunikacije dolazi iz govora tijela, što znači da ljudi formiraju mišljenje o vama čak i prije nego što progovorite. Dobra vijest je da nekoliko malih promjena u načinu na koji se ponašate može učiniti da odmah izgledate prijateljski, samouvjereno i simpatično u svakom poslovnom okruženju.

Počnite sa svojim držanjem. Želite djelovati samouvjereno? Sjednite ili stanite uspravno, ali s opuštenim ramenima. Ako prekrižite ruke, možete djelovati zatvoreno ili nezainteresirano. Veliku ulogu igraju i pokreti ruku.

U svojoj knjizi Cues: Master the Secret Language of Charizmatic Communication, Vanessa Van Edwards objašnjava kako jednostavni neverbalni signali, poput gesta pomažu u izgradnji jačih veza. Čak i nešto kao što je klimanje glavom dok slušate ili lagano podizanje ruku dok govorite može učiniti da se činite angažiranijim i pristupačnijim. A ako nekoga susrećete prvi put, čvrst, ali prijateljski stisak ruke može imati veliki utjecaj.

Dopadljivost se svodi na to kako činite da se drugi osjećaju. Kada donosite dobru energiju, održavate obećanja i iskreno podržavate druge, gradite povjerenje i stvarate značajne veze. Male, dosljedne radnje oblikuju način na koji vas ljudi vide i pamte. Dobra vijest je da ovu vještinu možete vježbati svaki dan. Obratite pozornost na male stvari i vidjet ćete velike promjene u svojim odnosima.

Sho Dewan, novinar Forbesa