Kako s kolegama koji se ponašaju autoritativno?

Bez obzira čime se bavite, vjerojatno ste u nekom trenutku imali kolegu koji se ponašao kao da vam je šef. U nastavku donosimo savjete kako s kolegama koji se ponašaju autoritativno.
Bez obzira u kojoj se industriji bavite, vjerojatno ste u nekom trenutku imali kolegu koji se ponašao kao da vam je šef, donosi odluke za druge i upravlja svakim projektom.
Koliko god je iritantno i frustrirajuće, ako znate kako se s njima nositi na pravi način, vaš boravak na poslu može biti puno lakši.
Možda nemate kontrolu nad ponašanjem takvih kolega, ali možete odabrati kako ćete reagirati. Evo nekoliko strategija koje vam mogu pomoći u rješavanju ovih izazovnih situacija bez nepotrebnog stresa ili drame.
Izbjegavajte ih, ako je moguće
Jedan od najjednostavnijih, ali često zanemarenih načina ophođenja s kolegama koji se ponašaju autoritativno jest izbjegavati ih kad god je to moguće.
Ako ne trebate komunicirati s njima, nemojte to činiti. Nemojte se prijavljivati za projekte na kojima rade. Ako pokušavaju dominirati tijekom sastanaka, možete se pristojno isključiti ako dnevni red više ne zahtijeva vašu prisutnost.
Izbjegavajte ulaziti u rasprave s njima, jer prije nego što shvatite, govore vam kako biste trebali obavljati zadatke i čine stvari kompliciranijim nego što zapravo jesu. Ako morate odgovarati na njihove poruke, budite kratki i to isključivo službenim poslovnim komunikacijskim kanalima kako biste izbjegli neformalne razgovore i postavljanje granica.
Čak i odabir mjesta koje je dalje od njih može napraviti razliku. Radi se o razvijanju navike da ih držite podalje od svog prostora kako biste mogli ostati usredotočeni na svoj posao. Pokušajte ih se što više kloniti i zaštitite svoje mentalno zdravlje.
Shvatite što žele
Postoje situacije u kojima ne možete izbjegavati kolege koji se ponašaju autoritativno. Tada je korisno razumjeti što oni zapravo žele.
Mogu biti preopterećeni vlastitim radom i njihovo autoritativno ponašanje može biti obrambeni mehanizam. Stoga identificirajte područja u kojima im možete pomoći.
Na primjer, možete reći: “Što mislite ako ja napravim istraživanje, a vi recenziju?” ili “Ja mogu raditi na analizi podataka, a vi možete finalizirati izvješće.” Ovaj pristup može smanjiti napetost i povećati produktivnost. Bilo da im pomažete ili se povlačite, razumijevanje onoga što žele može vam pomoći da izbjegnete nepotrebne sukobe na poslu.
Budite izravni
Prvo razgovarajte izravno i smireno sa svojim kolegom o tome kako njihov stav utječe na vas. Na primjer, možete reći: “Ponekad se osjećam kao da se ne slušaš moje mišljenje.”
Ili: “Volio bih da imam više prostora za rad na svojim zadacima” ili “Osjećam se kao da mi se često govori što da radim i to je nepoštovanje.” Ponekad ljudi ne shvaćaju da je njihovo ponašanje problematično dok im to netko ne kaže.
Ako to ne uspije, pokušajte o tome razgovarati s drugim članovima tima. Ali, pazite s kim razgovarate. Vaš cilj mora biti riješiti problem, a ne eskalirati situaciju. Pokušajte to riješiti unutar tima, umjesto da odmah idete u HR. Razmotrite HR kao posljednje sredstvo, samo ako je situacija ozbiljna i autoritarno ponašanje ometa cijeli tim. Manji sukobi na radnom mjestu mogu se riješiti na razini tima. Ako ste isprobali različite pristupe i nema napretka, pristupite ovom modelu.
Sam posao može biti izazovan, stoga nam ne trebaju dodatni razlozi da se osjećamo iscrpljeno. Zato se moramo naučiti nositi s kolegama koji se ponašaju autoritativno na strateški način, bilo da ih izbjegavamo ako je moguće, razumijemo i dajemo im ono što žele ili reagiramo ako je potrebno.
Radi se o postavljanju granica i pritom ostati profesionalan. Mudro birajte svoje bitke i budite promjena koju želite vidjeti na poslu.
Sho Dewan, novinar Forbesa