Osnažite timski duh na poslu kroz ‘small talk’, jer ljudi vole ljude koji su im po nečemu slični

Lifestyle Melita Pavlek 2. lip 2025. 08:47
featured image

2. lip 2025. 08:47

Organizacijska klima ne ovisi samo o organizacijskoj kulturi i setu pravila koji ste postavili. Ovisi i o našoj percepciji odgovornosti, iskrenosti, postignuća unutar tima. Upravo zato je poznavanje naših kolega i izvan službenih okvira toliko bitno.

“Tko kuha najbolje u ekipi?“ – znate li odgovor na ovo pitanje u vašem poslovnom timu? To je jedno od trik pitanja koje sam postavila organizaciji u kojoj sam provodila trening. Nisam to pitala zato da izmijenimo recepte već zbog sasvim druge stvari.

Organizacijska klima ne ovisi samo o organizacijskoj kulturi i setu pravila koji ste postavili. Ovisi i o našoj percepciji odgovornosti, iskrenosti, postignuća unutar tima. Upravo zato je poznavanje naših kolega i izvan službenih okvira toliko bitno. Zapamtite da ljudi vole ljude koji su im po nečemu slični. Pa zašto onda ne bi poboljšali okružje s malo snage uložene u povezivanje sa vlastitim kolegama.

Upravo takve jednostavne teme mogu biti dobar početak small talk-a. Dokazano je da small talk unutar organizacije jača osjećaj zajedništva, poboljšava komunikaciju i balans između privatnog i poslovnog. Jer, iskreno – osjećamo kako se drugi osjećaju i to bez obzira na profesionalnost može utjecati na šire okružje.

Dobrobiti small talk-a u timu su dokazane;

  1. Kreiranje pozitivne klime – Pozitiva je zarazna i može u minuti promijeniti smjer motivacije cijelog tima.
  2. Poboljšanje komunikacije – Pričanje o jednostavnim dnevnim temama može pomoći da budemo opušteniji s kolegama i povezujemo se na drugoj razini.
  3. Gradi odnose – Sličnosti koje imamo s kolegama i izvan radnih obaveza mogu stvoriti dodatni osjećam povezanosti i povjerenja. A onda je sve lakše.

Kako u životu nije nikada sve crno bijelo, ako se tek želite povezati s timom, svakodnevne teme su odlične. Ono na što moramo pripaziti je da poštujemo tuđe granice, budemo do kraja profesionalni i svjesni kulturnih i socioloških razlika.

Ali ukoliko počnemo povezivanje sa sigurnim temama kao što su vremenske prilike i neprilike, hobby, ljubimci ili glazba imat ćemo sigurno puno prostora za razgovor. Čak i tada probajte više slušati nego pričati. Ljudi vole dijeliti stvari s drugim ljudima bez obzira jesu li ekstroverti ili introverti. TKO KUHA NAJBOLJE? u organizaciji često svi znaju. Znaju i tko voli trčanje, profesionalno uzgaja maltezere ili slika u slobodno vrijeme. Ovaj jednostavan alat može vas natjerati da upravo vi predložite “casual” druženja koja ne moraju biti team building da bi imala smisla. Jednom u pola godine zajedničko piće nakon posla može učiniti puno više nego što na početku mislite. I ne… nemojte mi vjerovati. Probajte!


Autorica teksta Melita Pavlek, trener poslovnih vještina, mindfulness i NLP coach, vlasnica brenda 7thsensecoaching.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.