Ovo je Bo “The Turbo” – najbrži električni romobil na svijetu koji ubrzava brže od Tesle Modela 3

Pokretan dvostrukim motorima snage 24.000 W, uz konstrukciju inspiriranu Formulom 1 i pedigreom koji uključuje bivšeg inženjera tima Williams, cilj je obaranje Guinnessovog rekorda za najbrži električni romobil s maksimalnom brzinom većom od 160 km/h, i to u stojećoj vožnji.
Na prvi pogled, naziv Bo ‘The Turbo’ mogao bi zazvučati kao naslov animirane serije za djecu. No iza tog imena krije se ništa manje nego jedan od najambicioznijih električnih romobila ikad razvijenih – i vjerojatno najbrži.
Ovaj električni hiper-romobil britanske tvrtke Bo nije još jedan pokušaj u utrci brzine – on je industrijska objava rata granicama mogućeg. Pokretan dvostrukim motorima snage 24.000 W, uz konstrukciju inspiriranu Formulom 1 i pedigreom koji uključuje bivšeg inženjera momčadi Williams i projekta Bloodhound (automobil brzine 1609 km/h), The Turbo je projektiran za jednu stvar: ekstremne performanse.
Cilj je jasan i smion: obaranje Guinnessovog rekorda za najbrži električni romobil na svijetu, s maksimalnom brzinom većom od 160 km/h, i to u stojećoj vožnji.
Monocurve platforma i zrakoplovni inženjering
“Vjerujemo u duh pustolovine,” istaknuo je izvršni direktor Boa, Oscar Morgan. “Ujedinjeno Kraljevstvo ima dugu tradiciju u pomicanju granica, od prvog automobila koji je premašio 160 km/h, do Thrust SSC-a koji je oborio svjetski rekord brzine na zemlji. Rekli bismo da je ludilo u konstrukciji dio našeg DNK.”
Srce The Turba nalazi se u njegovoj Monocurve šasiji, izrađenoj od aluminija zrakoplovne kvalitete i precizno strojno obrađenih komponenti. Svi elementi, od pogona do aerodinamike, podređeni su performansama.

Francuski specijalist Rage Mechanics isporučio je pogonski sklop s dva motora ukupne snage 48.000 W, dok energiju crpi iz baterije kapaciteta 1800 Wh, osiguravajući domet do 240 kilometara – naravno, u realnijim vožnjama, a ne pri maksimalnim brzinama. Omjer snage i mase koji navodno nadmašuje čak i Bugatti Veyron.
Dizajn usisnika zraka preuzet je iz svijeta Formule 1, konkretno iz sustava za hlađenje kočnica – kako bi se omogućilo optimalno hlađenje motora i elektronike pri ekstremnim opterećenjima.
Uspješan debi u Goodwoodu
Nakon 18 mjeseci razvoja i testiranja, The Turbo je premijerno prikazan na prestižnom Goodwood Festival of Speed, gdje je profesionalni BMX vozač Tre Whyte postigao brzinu od oko 137 km/h.
Najveće iznenađenje, tvrde u Bou, bilo je ubrzanje – koje prema njihovim testiranjima nadmašuje Teslu Model 3, što znači da električni romobil sada ozbiljno konkurira i automobilima visokih performansi.
“Električni romobili već su promijenili način na koji se ljudi kreću po gradovima, ali još uvijek nisu prihvaćeni u kulturi performansi. The Turbo je naš odgovor – korak prema tome da e-vozila postanu dio automobilskog vrha”, rekao je Morgan.
Bo planira limitiranu proizvodnju The Turba, a cijena će iznositi 29.500 američkih dolara po primjerku. Prva isporuka zakazana je za 2026. godinu, i to kolekcionaru u Madridu tijekom vikenda utrke Formule 1.