Švedska fitness igračka postala je viralna zahvaljujući Tomu Bradyju, Kennedyju i vojsci slavnih osoba

Conor McGregor stekao je ogromnu bazu pratitelja na društvenim mrežama zahvaljujući svojim brutalnim nokautima i provokativnim izjavama. No, u studenom, UFC superstar postao je viralan radeći nešto potpuno drugačije – udarajući lopticu pričvršćenu za glavu.
McGregorova TikTok reklama za fitness igračku, koju proizvodi švedska tvrtka Boxbollen, prikupila je više od 17 milijuna pregleda. No on nije bio prvi poznati promotor ovog proizvoda koji je osvojio internet publiku. Stariji snimci reality zvijezde Khloé Kardashian i bivše nogometne legende Manchester Uniteda Waynea Rooneyja dosegnuli su gotovo šest milijuna pregleda svaki. Objave s popularnim internetskim streamerom Speedom prikupile su dva milijuna pregleda. Video s bivšim svjetskim prvakom u teškoj kategoriji Tysonom Furyjem premašio je tri milijuna pregleda.
Upravo na to Boxbollen računa – pogotovo jer njihov proizvod nema patent. U osnovi, radi se samo o loptici i traci povezanoj konopcem.
„Slavne osobe pokreću naše plaćene objave, sve naše marketinške kampanje“, kaže Jacob Eriksson (35), koji je zajedno s bratom Victorom (33) osnovao tvrtku. „Ako svake godine nemamo nove slavne osobe, nemamo ni novi sadržaj, a samim time nemamo što plasirati u naš marketinški sustav.“
Ogroman rast poslovnih rezultata
Tijekom protekle tri godine, Boxbollen je reinvestirao čak 50% prihoda u marketing, a do 20% isključivo u angažiranje poznatih osoba. Strategija se isplatila – 2024. godine tvrtka je ostvarila rekordne rezultate s 59,2 milijuna dolara prihoda i pet milijuna dolara profita, u usporedbi s 290.000 dolara prihoda i 90.000 dolara profita 2019., kada su tek započeli poslovanje. Erikssonovi sada imaju još ambicioznije planove.
Boxbollen je 2021. lansirao prateću aplikaciju koja omogućuje korisnicima da objavljuju videozapise i međusobno se natječu. Danas aplikacija broji 1,6 milijuna korisnika, od kojih je više od 700.000 bilo aktivno u posljednjih 90 dana.
S tako snažnom zajednicom, braća Eriksson planiraju stvoriti sportske lige oko svog proizvoda, pokrećući probni program u jednoj švedskoj školi, kao i online natjecanja s novčanim nagradama. (Jedanaestogodišnjak je jednom osvojio 10.000 dolara u natjecanju na aplikaciji u kojem su sudjelovali ljudi svih dobnih skupina.)

Cilj: Postati najveći sport na svijetu
„Naš cilj je postati najbrže rastući sport na svijetu“, kaže Jacob Eriksson. „Vjerujem da možemo postati najveći sport na svijetu jer ga svatko može igrati.“
To je visoka ambicija, ali nije jedina te vrste. Mnogi drugi alternativni sportovi pokušavaju steći globalnu popularnost. Primjerice, Spikeball – igra u kojoj dva tima od po dva igrača udaraju loptu u mrežu nalik trampolinu – pokrenuo je profesionalnu turneju 2014. godine. Teqball – varijanta stolnog tenisa s nogometnom loptom – učinio je isto 2021. i potpisao ugovor o prijenosu vrijedan 850.000 dolara s ESPN-om 2022.
No ostvariti pravi komercijalni uspjeh neće biti lako.
„S pravim menadžerskim timom i dobrim proizvodom, tvrtka može generirati milijune dolara prihoda“, kaže Simeon Siegel, analitičar maloprodaje i e-trgovine u BMO Capital Markets. „Pitanje je održivost. Pitanje je trajanje. Pitanje je smjer.“
„Općenito, biznis vrijedan 50 milijuna dolara može prerasti u nešto mnogo veće ili može jednostavno nestati… Teško je predvidjeti kako će izgledati za 10 godina.“
Fokus na Ameriku
Ipak, Boxbollen je već daleko dogurao.
Jacob Eriksson dobio je ideju za proizvod kada je na YouTubeu vidio čovjeka kako koristi njegovu osnovnu verziju, ali nije je mogao pronaći u prodaji na internetu.
On i njegov brat, koji je tada završavao profesionalnu nogometnu karijeru u Švedskoj, uložili su oko 2.500 dolara – minimalni iznos potreban prema švedskom zakonu za osnivanje poduzeća. Proizveli su 1.000 jedinica za svoju prvu prodaju tijekom božićnih blagdana 2018. godine. Boxbollen je već u prve dvije tjedne utrostručio taj broj prodanih primjeraka.
Braća su se prve dvije godine fokusirala na švedsko tržište, šaljući svoj proizvod lokalnim influencerima koji su ga isprva promovirali besplatno. Postupno su dolazili do poznatijih imena. Kada su 2021. odlučili osvojiti globalno tržište, usmjerili su se na nogometne legende poput Waynea Rooneyja i Johna Terryja u Velikoj Britaniji. Sljedeće godine probili su se u Sjedinjene Američke Države uz pomoć Khloé Kardashian. Amerika je od tada postala njihovo najveće tržište, čineći oko 85% prodaje u 2024. godini.
Direktni ugovori sa slavnim osobama
Kako su Erikssonovi uspjeli privući toliko poznatih osoba – uključujući sportske zvijezde poput Toma Bradyja i Jona Jonesa, glazbenike Nicol Scherzinger i Snoop Dogga, kao i Roberta F. Kennedyja mlađeg – ostaje njihova poslovna tajna.
No jasno je da im je u tome pomoglo sklapanje ugovora izravno sa slavnim osobama, umjesto preko agenata ili menadžera, kao i nudeći milijunske ponude koje uključuju podjelu prihoda. Također, osobno putuju kako bi se sastali sa slavnim osobama i snimali reklame pomoću svojih telefona, umjesto da traže od ambasadora brenda dolazak na profesionalna snimanja.
Boxbollenova marketinška strategija nosi i određene rizike.
U studenom 2023., kada su braća Eriksson otputovala u Los Angeles sa spiskom slavnih osoba za snimanje reklama, troje najvećih imena otkazalo je u posljednjem trenutku. Jacob Eriksson ističe da sastavljanje takvih dogovora traje oko dva mjeseca.
Ambiciozni ciljevi
Ipak, sve im se dosad isplatilo. Tijekom iste posjete Los Angelesu 2023. godine, braća su neumorno radila, sastajući se s potencijalnim suradnicima ujutro na kavama, navečer na večerama u steakhouse restoranima, pa čak i u elitnom klubu u Beverly Hillsu. Na kraju su uspjeli potpisati ugovor s Tomom Bradyjem i osigurati gostovanje na ABC-jevom showu The View.
„Naš poslovni model toliko je fokusiran na zadnji kvartal godine da jednostavno moramo osigurati da svaki detalj bude savršen ako želimo postići željene rezultate,“ kaže Victor Eriksson.
Za 2025. godinu Erikssonovi su postavili ambiciozan cilj: 100 milijuna dolara prihoda.
„Ne bismo prodali Boxbollen za manje od 100 milijuna dolara, to je sigurno,“ kaže Jacob Eriksson.
Justin Birnbaum, novinar Forbesa