Dražen Mavrić: Od mlade ambiciozne televizije kroz 25 godina postali smo vodeći medijski brend koji pomiče produkcijske standarde i sukreira društvene procese

Ljudi Forbes Hrvatska 11. lip 2025. 13:38
featured image

11. lip 2025. 13:38

Nova TV ove godine slavi 25 godina postojanja. To je bio povod za intervju s predsjednikom Uprave ove televizije Draženom Mavrićem. Za Forbes Hrvatska razgovarao je o profitabilnosti, promjenama, digitalizaciji i utjecaju televizije na ljudske živote.

Nova TV slavi 25 godina, vi ste na njenom čelu već 20 godina. Kako su se gledatelji i tržište promijenili od tada do danas? Koliko se Nova TV promijenila?
Promijenio se svijet, a morala se tijekom 25 godina mijenjati i Nova TV kako bi ostala relevantna, vjerodostojna i bliska svojoj publici. Živimo u doba kontinuirane transformacije kada je i publika informiranija, zahtjevnija i digitalno aktivnija nego ikad prije. Publika želi autentičan, emocionalno uvjerljiv i brzo dostupan sadržaj. Tržište je postalo dinamičnije, brže i konkurentnije.

Nove tehnologije, algoritmi i digitalni alati donijeli su niz izazova, ali i prilika za medije koji znaju slušati tržište, ali i anticipirati sljedeći korak. Ponosan sam što je Nova TV u tom kontekstu postala lider ne samo po gledanosti nego i razumijevanju medijskog okruženja – uz jaku prodajnu strategiju, digitalnu transformaciju i prije svega kvalitetan sadržaj koji informira, zabavlja i povezuje. Tako je Nova TV – od mlade ambiciozne televizije postala medijski brend koji pomiče produkcijske standarde, okuplja milijunski auditorij i sukreator je društvenih procesa. Također, bitno je istaknuti da tijekom tog razdoblja nismo izgubili bliskost s publikom. Važno nam je što ih zanima, što im je važno.

Priče iz Provjerenog mijenjale su živote

Postoji li neki trenutak kad ste posebno osjetili da je Nova tv postala važan faktor u medijskom prostoru Hrvatske?
Bilo je više trenutaka kada smo osjetili da Nova TV više nije samo televizijski kanal, već stvaran glas u društvu. Posebno pamtim trenutak kada je Dnevnik Nove TV postao najgledanija informativna emisija u zemlji – to je bio znak da nam je publika dala svoje povjerenje. Također, kad su priče iz ‘Provjerenog’ počele mijenjati živote, pokretati istrage i donositi pravdu, znali smo da radimo nešto važno. U trenucima krize, kad ljudi traže istinu i sigurnost, osjećamo koliko smo postali oslonac – i tada se najbolje vidi što znači biti medij kojem ljudi vjeruju.

Također, posebne trenutke cijeli tim doživljava tijekom posebnih produkcija kao što je recimo humanitarni koncert Želim život jer tada znamo da smo više od televizije, te postajemo prostor nade, emocije i stvarne promjene.

Na koje projekte Nove TV ste najponosniji?
Svi oni projekti koju su nadmašili svoju televizijsku funkciju te postali društveni fenomeni, emocionalno važni trenuci za gledatelje, kao i primjeri inovativnosti i produkcijske izvrsnosti u hrvatskom medijskom prostoru. Naš Dnevnik, Provjereno – formati su koji su izuzetno važni, oni su glas onih čiji se glas rijetko čuje, formati koji imaju snažan društveni utjecaj.

S druge strane tu su naše serije – one su srce našeg identiteta, imaju posebno mjesto kod naših gledatelja i spoj su emocija, humora i autentičnosti i scenarističke originalnosti koja je prepoznata i izvan naših granica. Ne smijem izostaviti ni naše jake zabavne formate, spektakle koji ujedinjuju, generator su pozitivne energije, zajedništva i talenata iz svih dijelova naše zemlje, pa i šire. Ponosan sam što smo i međunarodne formate uspjeli lokalizirati s toliko uspjeha i pretočiti u jedinstvene tv doživljaje. Naša najveća postignuća su kada nas gledatelji prepoznaju kao dio svog svakodnevnog života – s emocijom i povjerenjem. 

TV ima najbolji povrat na investiciju od svih medijskih kanala

Po čemu se Nova TV razlikuje od svojih konkurenata?
Razlike između Nove TV i konkurencije najuočljivije su u programskoj strategiji, tehnološkoj inovativnosti i načinu na koji pristupamo svojoj publici. Kao najutjecajniji i najgledaniji medij u Hrvatskoj, Nova TV već dugi niz godina dosljedno gradi svoju poziciju kroz jasno definiranu stratešku usmjerenost.

U središtu našeg djelovanja nalazi se snažan fokus na vlastitu domaću produkciju i lokalne sadržaje, kao i na neovisan, profesionalan informativni program koji svakodnevno doprinosi oblikovanju javnog dijaloga. Posebno se ponosimo činjenicom da smo među prvima u zemlji uveli napredne metode istraživanja javnog mnijenja, čime smo dodatno učvrstili vjerodostojnost i relevantnost naših informativnih emisija.

Našim kontinuiranim ulaganjima u inovativna tehnološka rješenja, razvoj ljudskih potencijala, te unaprjeđenje produkcijskih standarda i vizualnog identiteta, Nova TV se pozicionira kao suvremena, dinamična televizija – medij koji neprestano raste, prilagođava se novim trendovima i uspješno odgovara na sve izazove današnjeg medijskog okruženja.

Redovito poslujete sa solidnom dobiti. Koji je ključ uspjeha? Koji segmenti poslovanja tome najviše doprinose?
Uspješno i stabilno poslovanje Nove TV temelji se na jasno definiranoj strategiji, stalnim ulaganjima u kvalitetu sadržaja i sposobnosti brze prilagodbe promjenama na tržištu medija i tehnologije. Naš uspjeh rezultat je pažljivo izbalansiranog pristupa koji povezuje kreativnost, inovaciju i poslovnu učinkovitost, no njega ne promatramo isključivo kroz brojke, već kroz povjerenje publike, relevantnost sadržaja i poziciju lidera u medijskom prostoru.

Ključ uspjeha leži u kvaliteti i relevantnosti sadržaja, sposobnosti anticipiranja trendova, te u sinergiji između kreativnosti i poslovne učinkovitosti. Na taj način gradimo dugoročnu vrijednost – kako za publiku, tako i za poslovne partnere. Dobri poslovni rezultati uvelike su rezultati i pažljivo osmišljenog prodajnog modela, koji omogućuje fleksibilne i ciljno usmjerene oglašivačke kampanje, prilagođene različitim tržišnim nišama. TV ima najbolji povrat na investiciju od svih medijskih kanala. Oglašivači se vole oglašavati na televiziji jer je tv neprikosnovena kad se želi graditi brend te ostvariti najbrži doseg do publike.

Neizostavan čimbenik su zaposlenici i suradnici Nove TV koji su stručni, motivirani i predani, a ulaganjem u znanje, razvoji timsku kulturu stvaramo okruženje koje potiče izvrsnost i inovaciju.

Aktivno investirali u digitalno prije konkurenata

Kakva je uloga Nove TV u oblikovanju javnog mijenja?
Televizija je medij s najjačim utjecajem od svih medijskih platformi, ona ulijeva povjerenje, zadržava pažnju i značajan je dionik u oblikovanju javnog mijenja. Nova TV je lider na medijskom tržištu te odgovorno pristupamo toj ulozi jer televizija zaista formira dnevne prioritete, emocije i stavove. Televizija je snažan i vjerodostojan medij, a njena moć posebno dolazi do izražaja u izvanrednim situacijama. Misija i vizija Nove TV od samog početka pa do današnjih dana je bila vjerodostojnom i pravovremenom informacijom graditi povjerenje gledatelja, te vrhunskom zabavom obogatiti živote svoje publike i svakodnevno im pružati razonodu i inspiraciju.

Kako se Nova TV prilagođava digitalnim trendovima?
U Novoj TV digitalna transformacija nije došla kao prisilni odgovor na promjene već je bila strateška odluka. Još dok su drugi o digitalnom tek govorili, mi smo počeli aktivno investirati u alate, timove i platforme koje će sadržaj približiti publici na drugačiji način. Danas s ponosom možemo reći da je Nova punokrvni multimedijalni medij, u stalnom dijalogu s publikom – gdje god se ona nalazila. Nastavljamo graditi, prepoznavati i predvoditi digitalne trendove jer naša misija je biti prisutan ondje gdje je naša publika te joj ponuditi kvalitetan sadržaj, a pritom ostati vjerodostojan izvor informacija i emocija, bez obzira na platformu.

Kakvi su planovi tvrtke za sljedećih nekoliko godina? Hoće li se nešto značajnije mijenjati? Kakva će biti budućnost televizije?
Ispred nas je kontinuirana evolucija. Ono što nas je dovelo do trenutka što je Nova TV danas – inovacija, hrabrost i razumijevanje publike, ostat će i dalje temelj svega što radimo. Vođeni ciljem stvaranja relevantnog i suvremenog sadržaja, razvoja digitalnih platformi i uvođenjem novih alata koji unaprjeđuju procese, mijenjat ćemo se, širit ćemo se, ali zadržat ćemo srž, a to je potreba za pričom, emocijom, točnom informacijom i zajedništvom.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.