Holivudske zvijezde zarađuju na Broadwayu, ali samo za producente

George Clooneyjeva predstava Good Night and Good Luck postala je prva predstava koja je zaradila četiri milijuna dolara u jednom tjednu, ali za većinu zvijezda A-liste kazališni put nije popločen zlatom
George Clooney nije mogao poželjeti veći ni bolji debi na Broadwayu. Predstava Good Night, and Good Luck – koju je suosmislio, producirao i u kojoj glumi glavnu ulogu – nominirana je za pet nagrada Tony na svečanosti ove nedjelje, uključujući nominaciju za Clooneyja kao najboljeg glumca. Osim toga, srušila je i tjedne rekorde na blagajnama kao najprofitabilnija kazališna drama (bez glazbe) u povijesti. Predzadnja izvedba u subotu emitirat će se uživo na CNN-u i HBO Maxu, što je prvi takav slučaj za broadwaysku predstavu.
U 12 od 13 planiranih tjedana, kazališna adaptacija sukoba između novinara Edwarda R. Murrowa i senatora Josepha McCarthyja zaradila je na Broadwayu 44 milijuna dolara – više od originalnog filma iz 2005. godine, koji su napisali i režirali Clooney i Grant Heslov, a koji je unatoč šest nominacija za Oscara (uključujući najbolji film i režiju) zaradio samo 32 milijuna dolara u SAD-u.
No jedno je jasno – Clooney nije došao na Broadway zbog novca.
Prema procjenama Forbesa, 64-godišnji Clooney zaradit će oko šest milijuna dolara kroz honorar i bruto tantijeme za višestruke uloge u predstavi, što je više nego bilo koji drugi kazališni izvođač u tom razdoblju, ali i dalje samo djelić onoga što najplaćeniji holivudski glumci zarađuju po filmu. Primjerice, za prošlogodišnji film Wolfs, Forbes procjenjuje da su iz Applea Clooneyju i njegovom kolegi Bradu Pittu platili po 30 milijuna dolara.
Producenti skloni malim produkcijama
Bilo da je riječ o “čistoći” glume ili prestižu kazališta, poznata je izreka broadwayskog veterana Terrencea Manna: “Film će te učiniti slavnim, televizija bogatim, ali kazalište te čini dobrim“, pa su Clooney i drugi glumci s A liste postali su ključni dio broadwayskog ekosustava.
Trenutno Denzel Washington i Jake Gyllenhaal glume u Othellu, dok Kieran Culkin, Bob Odenkirk i Bill Burr predvode Glengarry Glen Ross. U travnju je Paul Mescal (Gladiator II) završio svoj angažman u Tramvaju zvan čežnja, a tijekom 2024. na Broadwayu su igrali i Robert Downey Jr., Rachel McAdams, Steve Carell, Eddie Redmayne i Jeremy Strong – svi u dramama bez glazbe koje su trajale 10 do 16 tjedana, s unaprijed određenim datumom završetka kako bi se uklopili u rasporede slavnih glumaca.
Iako su holivudske zvijezde već desetljećima prisutne na Broadwayu, u posljednjim godinama producenti i investitori sve su skloniji kratkim, zvjezdano vođenim produkcijama koje značajno smanjuju financijski rizik. Predstava obično zahtijeva ulaganje od šest do devet milijuna dolara do prve izvedbe, dok novi mjuzikli koštaju između 20 i 25 milijuna. Tjedni operativni troškovi za drame iznose između 400.000 i 600.000 dolara, dok su kod mjuzikala ti troškovi između 800.000 i 900.000 dolara.
Mala vjerojatnost gubitka novca
“Vjerojatnost da investitor izgubi sav novac gotovo je nikakva, jer se prodaja ulaznica temelji na slavi glumca“, kaže Jason Turchin, producent dobitnik Tonyja i osnivač Broadway Investors Cluba. “Možda nećete zaraditi višestruko, ali trebali biste ostvariti zdrav povrat.”
Primjerice, Good Night, and Good Luck vratila je početno ulaganje od 9,5 milijuna dolara već nakon sedam i pol tjedana. Othello i Glengarry Glen Ross vratili su svoja ulaganja (9 milijuna, odnosno 7,5 milijuna) u roku od devet tjedana.
Iako je maksimalni prihod ograničen kratkim trajanjem, investitori mogu očekivati povrat od 10 do 30 posto, kaže Turchin. S obzirom na to da samo oko četvrtina svih broadwayskih predstava uopće vrati ulaganje, ovakve produkcije s velikim zvijezdama čine se sigurnijim izborom u godinama koje dolaze.
Glumci su minimalno plaćeni
Glumci s A-liste, koji inače zarađuju više od 20 milijuna dolara po filmu, u kazalištu dobivaju minimalnu tjednu plaću – oko 100.000 dolara tjedno za najveća imena — kao predujam protiv postotka od neto bruto zarade predstave (nakon odbitaka kao što su naknade za kartice i troškovi obnove kazališta). Glumačke tantijeme mogu doseći i do 10 posto bruto prihoda.

Ostali važni članovi produkcije, poput pisaca, producenata i redatelja, obično primaju tantijeme na temelju manjeg postotka bruto zarade ili većeg udjela u profitu nakon što se pokriju početni troškovi. Kod ongoing predstava to je uobičajena praksa, ali za predstave s jamstvom uspjeha — primjerice, jednogodišnji angažman Hugha Jackmana u obnovi The Music Man iz 2022., koristi se model isplate iz bruto zarade. Clooneyjev ugovor za Good Night, and Good Luck uključuje udio u neto bruto zaradi za njegove uloge glumca, scenarista, producenta i vlasnika izvornog sadržaja.
Više od milijun dolara tjedno
Do ove godine, glumački udjeli u bruto zaradi samo su malo prelazili tjedne minimalce. Većina uspješnih predstava zarađuje nešto više od milijun dolara tjedno, a glumci su tijekom cijelog prikazivanja mogli zaraditi između jedan i tri milijuna dolara. Ali ako ste netko tko je stekao bogatstvo kao superheroj (Jackman), prodao tvrtku za tekilu (Clooney) ili ste jedna od najvećih kino-zvijezda zadnjih 30 godina (Washington), novac vam je manje važan.
Ono što se promijenilo u sezoni 2025. je spoznaja producenata koliko mogu povećati cijene ulaznica kad imaju zvijezdu. Prosječne cijene ulaznica za Good Night, and Good Luck, Othello i Glengarry Glen Ross kreću se između 250 i 400 dolara, dok se “premium” mjesta redovno prodaju za 700 do 900 dolara – više nego dvostruko u odnosu na slične predstave prošle godine, kao i hitove poput Wicked i Hamiltona.
Od predstava koje su počele igrati u ožujku, tri od četiri najprofitabilnije su upravo te sa slavnim imenima. Good Night, and Good Luck i Othello u prosjeku zarađuju više od tri milijuna tjedno, a Clooneyjeva predstava čak je tri puta probila donedavno nedostižnu granicu od četiri milijuna za dramske predstave bez glazbe.
Loša kritika nije prepreka
Za kazališne zaljubljenike s dubokim džepom, gledanje filmske zvijezde uživo očito ima neodoljiv šarm i ne pati od tipičnih prepreka poput loših kritika. Prema agregatoru kazališnih recenzija Did They Like It?, Good Night, and Good Luck dobila je osam pozitivnih, devet osrednjih i četiri negativne recenzije od glavnih kritičara. Othello je dobio dvije pozitivne, 15 osrednjih i tri negativne recenzije, i nije osvojio nijednu nominaciju za Tony. Ipak, prodaja ulaznica ostala je snažna.
Prošlogodišnja predstava McNeal, koju je predvodio Robert Downey Jr., bila je najlošije ocijenjena u sezoni (jedna pozitivna, pet osrednjih, osam negativnih), a ipak je zaradila 14 milijuna dolara tijekom svoje 12-tjedne izvedbe.
Žele vidjeti holivudske zvijezde uživo
Za usporedbu, predstava John Proctor Is The Villain, suvremena obrada Kušnje Arthura Millera s Sadie Sink (Stranger Things) u glavnoj ulozi, dobila je 17 pozitivnih, tri osrednje i jednu negativnu recenziju te sedam nominacija za Tonyja, ali u prosjeku zarađuje manje od 500.000 dolara tjedno.
“Čini se da publika želi vidjeti holivudske zvijezde, uživo i na istom mjestu. Žude za tim iskustvom”, kaže jedan od vodećih producenata. “A za zvijezdu? Ovacije tisuću ljudi svake večeri ne škode egu.“
Matt Craig, novinar Forbesa