Izvršna direktorica Muzeja iluzija Kim Schaefer: “Sljedeće godine trebali bismo premašiti brojku od stotinu muzeja”

Zagrebački Muzej Iluzija slavi 10. rođendan i tom prilikom izvršna direktorica Muzeja iluzija Kim Schaefer došla je iz SAD-a u Hrvatsku. Za Forbes Hrvatska otkrila je planove za budućnost i koji su najveći izazovi u poslovanju.
Muzej iluzija hrvatski je projekt uspješan globalno. Trenutno postoji oko 60 muzeja diljem svijeta.
Muzejom Iluzija upravlja hrvatska tvrtka Metamorfoza sa sjedištem u Zagrebu, odnedavno postoji i ekstenzija zagrebačkog ureda u Scottsdaleu u Arizoni za lakše upravljanje. Tim iz Scottsdalea radi ruku pod ruku sa zagrebačkim timom kako bi kontinuirano poboljšavao cjelokupno iskustvo te zajednički gradio i održavao imidž brenda.
“Imamo dobro uspostavljen ured u Zagrebu, ali mnogo nam je lakše nakon što smo otvorili ured u Scottsdaleu, što od nas zahtjeva da budemo izvrsni komunikatori i da radimo timski. Vremenska zona je definitivno izazov, ali uspijevamo. Imamo stručnjake u SAD-u, ali i u Hrvatskoj”, kaže Schaefer.
Ideje za Muzej
Hrvatski ured smješten u Zagrebu, s istraživanjem i proizvodnjom u Oroslavju služi kao globalno sjedište za kreativni razvoj, upravljanje franšizama i cjelokupne inovacije brenda, kao i za marketinške, financijske i timove za ljudske resurse, koji pružaju podršku cijeloj globalnoj mreži. Sve iluzije i eksponati nastaju u Oroslavju i šalju se u svijet.
“Izazovno je. Zbog toga imamo predanu grupu stručnjaka koji paze da sve funkcionira. Komplicirano je, eksponati su krhki, moramo osigurati da do muzeja stignu u jednom komadu. Ovisi kako je sve spakirano. Tijekom posljednjih nekoliko godina izgrađena je prava logistička infrastruktura kako bi transport bio uspješan. U Oroslavju imamo ukupno 20 zaposlenika.
Za izradu pojedinih eksponata potrebno je više od godinu dana. Imamo marketing u SAD-u, imamo kreativni tim u Zagrebu. To je zapravo sve timski rad. Također, naši zaposlenici mogu doprinijeti svojim idejama.”

Velike investicije
Očekuje se dvostruki rast prihoda svake godine, što dolazi od kombinacije otvaranja novih muzeja, veće potrošnje gostiju kroz nova iskustva i maloprodaje.
“Puno smo investirali u korporativnu infastrukturu, ali što se tiče izgradnje muzeja, potrošili smo više od sto milijuna dolara, većinom u SAD-u, ali imamo i dvije europske lokacije – u Manchesteru i Kopenhagenu. To su odlične investicije.
Kada je 2021. godine došao novi privatni investitor i kupio tvrtku te su htjeli proširiti mrežu muzeja, udvostručili smo prihod, ali imamo 4 puta veću EBIDTA-u. U sljedećih pet godina planiramo investirati između 3 i 6 milijuna dolara na pojedinačni muzej u cijelom svijetu, naravno, ovisno o veličini muzeja i lokaciji”, kaže Schaefer.

Jubilarna deseta godina
Muzej slavi 10 godina. Tom prigodom na zagrebačkom Europskom trgu održan je Festival iluzija.
“Zadovoljni smo odazivom, došlo je puno ljudi. Bilo je vrlo posebno proslaviti 10 godina. Imamo 60 muzeja diljem svijeta i to je nešto što treba proslaviti. U zadnje 4 godine dogodile su se brojne promjene. Imali smo 7 zaposlenika 2021. godine, a sada smo došli do 129 zaposlenika u Hrvatskoj te imamo na tisuće zaposlenika diljem svijeta koji rade u muzejima.”
Postoje planovi za daljnje širenje na lokacije na kojima još nisu prisutni, poput Paname, Meksika, Santa Monice i Amsterdama, a istovremeno će se usredotočiti na širenje postojećih tržišta.
“Imali smo prije dva tjedna otvorenje muzeja u San Diegu, otvorenje u Cape Townu je bio tjedan prije toga, ovaj tjedan imamo Amsterdam, a sljedeći tjedan Salt Like City u SAD-u. Planiramo otvorenje u Sydneyu, tako ćemo biti prisutni na još jednom kontinentu.”
Do kraja godine 70 muzeja
Do kraja ove godine planiraju imati preko 70 muzeja koji posluju globalno. Dugoročno, i dalje ciljaju na 100 muzeja do kraja 2026. godine.
“Sljedeće godine trebali bismo premašiti brojku od stotinu muzeja. Naša vizija je nastaviti dominirati na mjestima gdje bismo trebali biti.”
Tijekom posljednjih 10 godina Muzej iluzija je ugostio 22 milijuna posjetitelja, a taj se broj brzo povećava svakim danom i sa svakim novim otvorenjem.
“Najveći Muzej Iluzija dosad otvoren je u Las Vegasu, a najveći europski u Kopenhagenu. Muzej u Las Vegasu posjeti oko 350.000 ljudi godišnje što ga čini jednim od najuspješnijih mjesta u našoj mreži.”
Kim Schaefer izvršna je direktorica Muzeja Iluzija 17 mjeseci.
“Bilo je izazovno otvoriti muzeje u SAD-u, pronaći prave lokacije, ali volim svoj posao i biti dio ovog tima.”