Kako će bivši frizer i njegova obitelj nakon puno poslovnih pokušaja zaraditi milijardu dolara

Ljudi Forbes 8. svi 2025. 13:31
featured image

8. svi 2025. 13:31

Robert Greenberg isprobao je razne načine kako bi se obogatio – prodajući perike putem pošte, elektroničke pincete i role. Zatim je pronašao pravi put sa Skechers tenisicama, prvo preko tvrtke LA Gear, a zatim i prodajom tenisica.

Sada on i njegov sin, koji su zajedno osnovali tvrtku, prodaju svoj posao investicijskoj tvrtki 3G Capital, poznatoj po ulaganju u Burger King.

U ponedjeljak je brazilska investicijska tvrtka 3G Capital, koja je prethodno ulagala u Burger King i Tim Hortons, pristala platiti gotovo 9,5 milijardi dolara za kupnju Skechersa poznatog po svojoj elegantnoj i udobnoj obući.

Skechers su osnovali otac i sin, Robert i Michael Greenberg 1992. godine u Manhattan Beachu u Kaliforniji. Nakon što se prodaja zaključi, oni će nastaviti voditi tvrtku kao izvršni direktor i predsjednik. Zajedno s užom obitelji, posjeduju 12% tvrtke i očekuje se da će od posla prikupiti 1,1 milijardu dolara u gotovini i dionicama.

Greenbergovi su prihvatili ponudu tvrtke 3G Capital za zamjenu svojih gotovo 18 milijuna dionica Skechersa za 57 dolara u gotovini po dionici, plus jednu dionicu nove tvrtke koja će postati matična tvrtka Skechersa, navodi se u priopćenju tvrtke. U novoj tvrtki primit će milijardu dolara u gotovini i oko 100 milijuna dolara udjela. 3G je također ponudio Greenbergovima (i drugim dioničarima) mogućnost da u potpunosti unovče svoje dionice po cijeni od 63 dolara po dionici.

Šestero djece

Bogatstvo obitelji Greenberg bit će podijeljeno između Roberta, Michaela i Robertove ostale petero djece – Jennifer Greenberg Messera, Scotta Brucea Greenberga, Jeffreyja Alana Greenberga, Jasona Aarona Greenberga i Joshue Adama Greenberga, a svi su navedeni kao korisnici dvaju obiteljskih trustova koji posjeduju dionice Skechersa. Josh i Jason su obojica rukovoditelji u tvrtki, dok ostali, osim Scotta, imaju neizvršne uloge.

Prije nego što je osnovao Skechers, Robert Greenberg je isprobao razne načine kako bi se obogatio. Karijeru je započeo kao frizer u Brooklineu, Massachusettsu. Godine 1962. otvorio je vlastiti frizerski salon, a zatim pokrenuo posao prodaje perika i tupea putem narudžbe poštom. Kasnije se (ponekad s djelomičnim uspjehom) bavio prodajom vintage satova iz Južne Koreje, elektroničkih pinceta, traperica, rola i vezica za cipele s temom izvanzemaljaca.

Devet milijardi dolara prihoda

Jedan od njegovih poslova, LA Gear, koji je prodavao kopije Reebok tenisica, doživio je uspjeh i dosegao prodaju veću od 800 milijuna dolara 1990. godine. Međutim, posao je brzo propao već sljedeće godine, što je dovelo do Robertovog izbacivanja iz tvrtke. Tada su Robert i Michael osnovali Skechers.

Tvrtka je isprva bila distributer obuće marke Doc Martens, ali su brzo pronašli nišu u uvozu obuće iz Azije koja je imitirala popularne američke stilove, ali po nižoj cijeni. Tvrtka je izašla na burzu 1999. godine i od tada je izrasla u jednog od najvećih proizvođača obuće na svijetu.

Očekuje se da će prodaja Skechersa biti zaključena u trećem kvartalu ove godine. To dolazi nakon razdoblja snažnog rasta tvrtke, koja je prošle godine ostvarila rekordnih 9 milijardi dolara prihoda.

Danas Skechers prodaje širok asortiman modnih i sportskih tenisica, po cijenama između 45 i 125 dolara, prema web stranici tvrtke. “Tijekom protekla tri desetljeća, Skechers je doživio ogroman rast“, rekao je Robert Greenberg u izjavi objavljenoj u ponedjeljak. “Naš uspjeh rezultat je predanosti izvrsnosti i inovacijama u cijeloj organizaciji, nudeći proizvode usmjerene na udobnost i lojalne partnere.”

Oko 62% prodaje Skechersa dolazi izvan SAD-a, a očekuje se da će taj udio rasti u nadolazećim godinama. U nedavnoj prezentaciji investitorima o svojim planovima rasta, tvrtka je istaknula svoje globalno poslovanje. Uključujući prisutnost u 180 zemalja i činjenicu da je poslovanje u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike (EMEA) raslo prosječnom godišnjom stopom dvostruko većom od one u SAD-u u posljednje četiri godine.

Utjecaj carina

Sporazum s 3G-om dolazi u vrijeme ekonomske neizvjesnosti jer se trgovci suočavaju s visokim tarifama koje je nametnula Trumpova administracija, uključujući tarifu od 145% na proizvode iz Kine. Skechers je u svom godišnjem izvješću za 2024. otkrio da je gotovo sva njegova prodaja za tu godinu ostvarena od obuće proizvedene izvan SAD-a.

Oko 40% se uvozi iz Kine. To je najveći postotak među brendovima iz grupe Sport i stil života, prema analitičarima Stifela, koji također napominju da bi geografska raznolikost Skechersovih prihoda mogla ublažiti utjecaj carina. Prošli mjesec, tvrtka je povukla svoje godišnje financijske projekcije. Izvijestili su da ne mogu predvidjeti zaradu zbog makroekonomske nesigurnosti uzrokovane globalnim trgovinskim politikama.

Čini se da investicijska tvrtka 3G ulaže u dugoročni rast Skechersa, ali Greenbergovi bi mogli unovčiti profit u dobrom trenutku.

Jemma McEvoy i Matt Durot, novinari Forbesa