Hrvatska među prvima u svijetu uvodi umjetnu inteligenciju u osnovne i srednje škole

CARNET pokrenuo projekt BrAIn i izradio kurikulum o umjetnoj inteligenciji za osnovne i srednje škole. Na svojoj konferenciji predstavili su ekperimentalni program koji provode.
Više od 800 nastavnika, ravnatelja, znanstvenika i edukacijskih stručnjaka okupilo se ovog tjedna u Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike “CUC2025: Od inspiracije do akcije”. Glavna tema bili su ključni izazovi i mogućnosti koje donosi umjetna inteligencija.
Središnje teme ovogodišnje konferencije obuhvaćale su primjenu umjetne inteligencije u učionici, ravnotežu života u digitalnom dobu te nove pristupe inkluzivnom i održivom obrazovanju. Tijekom trodnevnog programa, sudionici su imali priliku birati između više od 120 aktivnosti, uključujući interaktivna izlaganja, radionice, panel rasprave, BoF sesije.
Poseban naglasak stavljen je na projekt Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn, čiji su rezultati i istraživački uvidi predstavljeni kroz niz stručnih izlaganja.
„Prepoznajući važnost umjetne inteligencije i njezinog utjecaja na obrazovni sustav, pokrenuli smo projekt BrAIn koji se fokusira na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području umjetne inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika. Jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikuluma o umjetnoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika. Iznimno smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima, a CARNET-ova konferencija za korisnike pružila je priliku za razmjenu iskustava i dobrih praksi primjene kurikuluma kroz projektno i istraživačko učenje i poticanje kreativnosti“, istaknuo je Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a.
U sklopu projekta izrađeni su kurikulumi o umjetnoj inteligenciji za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet s ciljem razvoja kritičkog mišljenja o utjecaju tehnologija u nastajanju, uključujući umjetne inteligencije, i osposobljavanja za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju.
„Uvođenjem kurikuluma o umjetnoj inteligenciji svrstali smo se među samo nekoliko zemalja u svijetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i utjecajem digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije već u osnovnoj školi. Učenici tako imaju priliku aktivno proučavati i kritički promišljati o novim tehnologijama, upoznati se s etičkim izazovima te dobiti stvarne uvide o mogućnostima tehnologije koja će obilježiti njihovu budućnost“, naglasio je Juraj Bilić, pomoćnik ravnatelja za Sektor za umjetnu inteligenciju i voditelj projekta BrAIn Dodao je kako je OECD – Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj – istaknula BrAIn kao primjer dobre prakse u svojem izvješću o budućnosti umjetne inteligencije.