Kako na poslovnom sastanku reći što misliš, a ne ispasti bezobrazan ili bezosjećajan

Koliko puta ste se vratili sa sastanka i mislili u sebi da ste umjesto šutnje trebali reći što mislite? Ili da ste trebali reći točno što mislite umjesto smiješnih fraza koje su vas zadržale u komunikacijskom komforu.
I kako je bilo?
Jeste li idući puta odlučili biti hrabriji, motiviraniji, fokusiraniji i iskreni? Ili ste opet klimali glavom i ljutili se sami na sebe? Reći točno ono što mislite nije samo pitanje hrabrosti već i esencijalne mentalne higijene i dobrih timskih odnosa. Postoji način da to napravite, a da ne budete etiketirani kao bezosjećajni ili bezobrazni. I da, to je zdrav odnos prema našim i tuđim granicama. Pa na što se dobro fokusirati kad želite dobro komunicirati.
- SABERI SE – Razmisli o tome kako nešto kažeš i pazi ne samo na sadržaj već i na ton glasa, neverbalne signale i mentalnu prisutnost. Izbjegni sarkazam i agresivan ton jer on neće pomoći da te ljudi čuju. Dapače, neki će te odmah prestati slušati.
- KRENI S POZITIVOM – Pokaži da možeš kod drugih ljudi uočiti i ono što je dobro i korisno za tim. Ne moraš odmah šakom u glavu. „Cijenim tvoj doprinos našem timu“ ili „Primijetio sam da je prošli izvještaj bio odličan“ – a onda tek kreni u specifičnu situaciju.
- KORISTI FORMULE – Nemoj za početak eksperimentirati već koristi jednostavnu formulu u kojoj; kažeš kako se osjećaš, adresiraš ponašanje ili situaciju koja ti nije draga, ukažeš na problem i daš prijedlog za buduću situaciju.
- FOKUS NA RJEŠENJE – Umjesto da padneš u zamku totalne negative, veći vremenski dio svojeg objašnjenja posveti rješenju. U takvim emotivnim situacijama moglo bi ti se desiti da previše katastrofično prikazuješ situaciju pa negativu skrati.
- BIRAM PAMETNO – Nije svaka bitna naša bitka i nije svaki dan idealan za rješavanje stvari koje nam se ne sviđaju. Odaberi pametno i mjesto i vrijeme i način da kažeš ono što te smeta. Ako je netko ljut ili previše zauzet, nije vrijeme da otvoreno i prisutno komunicira. Dobro procijeni kada je pravi trenutak, ali budi oprezan. Ukoliko se radi o nekom ponavljajućem ponašanju nemoj čekati toliko dugo da se osoba više niti ne sjeća što je napravila.
I slijedeći put… umjesto da pregrizeš jezik, sjeti se ovih mini trikova i reci što misliš. Samo prvi put je najteže.
Autorica teksta Melita Pavlek, trener poslovnih vještina, mindfulness i NLP coach, vlasnica brenda 7thsensecoaching.