BYD u Zagrebu predstavio Dolphin Surf – gradski auto na struju

BYD Dolphin Surf predstavljen je na hrvatskom tržištu istovremeno s predstavljanjem istog modela u Europi. Riječ je o gradskom električnom autu kineskog proizvođača koji trenutačno drži najveći udio na globalnom tržištu električnih automobila.
Kineski proizvođač BYD koji je nedavno ušao na hrvatsko tržište, predstavio je u srijedu u Muzeju suvremene umjetnosti svoj model BYD Dolphin Surf.
Riječ je o gradskom modelu dugom 399 cm, koji se u Kini prodaje pod nazivom BYD Seagull. Dolphin Surf treba razlikovati od malo većeg modela Dolphin koji je bio i prvi BYD automobil u Hrvatskoj. Forbes Hrvatska sredinom prošle godine skrenuo je pozornost na prvi BYD registriran u Hrvatskoj, koji je bio upravo Dolphin uvezen iz Mađarske.
Bogata oprema i sigurnost
BYD je u Europi sada prisutan u 29 država. U 12, uključujući Hrvatsku došao je ove godine. Na prezentaciji održanoj prošlog mjeseca u Zagrebu predstavili su svoje ponudu koja je tada bila limitirana na sportske limuzine i SUV. S malenim Dolphin Surfom idu u smjeru koji više odgovara platežnoj moći hrvatskih građana, pa je za očekivati kako bi on mogao povećati broj prodanih primjeraka marke u Hrvatskoj. U prva četiri mjeseca prodali su ih točno 30.
Model Dolphin Surf će se nuditi u tri paketa opreme, a najjeftiniji od njih bit će dostupan za 19.400 eura. Ovisno o paketu opreme, on može biti imati i opremu koja se obično ne viđa u modelima te klase. Kamera koja pokriva 360 stupnjeva, inteligentni tempomat i virtualni asistent kojim se može upravljati i glasovnim naredbama samo su neki od primjera. Sve inačice modela imaju 10,1 inčni rotirajući zaslon osjetljiv na dodir. Vozilo se može otključati prislanjanjem mobitela ili pametnog sata na retrovizor zahvaljujući NFC tehnologiji.
Oni koje brine sigurnost, ciijenit će činjenicu da je karoserija igrađena od čelika visoke čvrstoće (68,2%). U prilog mu ide i litij-željezo-fosfatnu Blade baterija koja je znatno manje zapaljiva od klasičnih baterija u europskim električnim automobilima. Ovisno o modelu, ona može imati 30 ili 43,2 kilovat sata. U drugom slučaju, to je dovoljno za doseg od 322 kilometra mješovite vožnje, odnosno 507 kilometara gradske vožnje. Neovisno o kapacitetu baterije, za punjenje od 10 do 80 posto kapaciteta, na brzom punjaču dovoljno je 30 minuta.



BYD predstavio i svoj krovni nosač drona
Najsnažnija verzija ima motor snage 115 kilovata koji od 0 do 100 kilometara na sat ubrzava za 9,1 sekundi.
U automobilu ima prostora za četiri putnika, a u prtljažniku 308 litara. Unutar automobila 20 je prostora za odlaganje sitnica. Kupci mogu računati i na šest godina jamstva proizvođača i osam godina jamstva na bateriju i električni motor.
Na videu tijekom prezentacije se moglo vidjeti kako je BYD svojim tehnološkim rješenjima u samom svjetskom vrhu. Njihova suradnja s kineskom tvrtkom DJI, koja također ima sjedište u Shenzenu, okupljene je ostavila bez daha. Njihov zajednički proizvod je pomalo Bondovsko krovno spremište za dron na automobilu. Tako opremljeni automobili u krovnom dodatku dron koji po potrebi može poletjeti i snimati iz zraka.