Carine će ih koštati milijardu dolara, a gubitak će ublažiti povećanjem cijena i povratkom na Amazon

Unatoč niskim očekivanjima s Wall Streeta, Nike je nadmašio procjene analitičara. Neto dobit za tromjesečje iznosila je 211 milijuna dolara (14 centi po dionici, očekivalo se 13),, a prihod je pao na 11,10 milijardi dolara (očekivani je bio 10,72), što je pad od 12 posto u odnosu na prošlogodišnjih 12,61 milijardu.
Nike je u četvrtak objavio da očekuje kako će se pad prodaje i dobiti u budućnosti ublažiti, nakon što je u četvrtom fiskalnom tromjesečju pretrpio najveći financijski udar u sklopu svoje nove poslovne strategije.
Iako je najgore možda iza kompanije, pred njom su novi izazovi poput carina, koji dodatno otežavaju ionako zahtjevan proces oporavka. Financijski direktor Matt Friend rekao je u razgovoru s analitičarima da su carine “nov i značajan trošak”.
“S trenutnim carinskim stopama, procjenjujemo da će bruto dodatni trošak za Nike u fiskalnoj 2026. godini iznositi oko milijardu dolara“, izjavio je Friend.
Smanjenje ovisnosti o Kini
Dodao je kako tvrtka planira s vremenom u potpunosti ublažiti taj trošak prilagodbama u opskrbnom lancu, suradnjom s tvornicama i maloprodajnim partnerima te povećanjem cijena.
Trenutno se oko 16 posto opskrbnog lanca nalazi u Kini, a Nike očekuje da će to smanjiti na jednoznamenkasti postotak do kraja tekuće fiskalne godine, koja bi trebala završiti sljedećeg ljeta.
“Unatoč visokim carinama za kineske proizvode uvezene u SAD, proizvodni kapacitet i stručnost u Kini i dalje su važni za naš globalni opskrbni sustav”, rekao je Friend.
Dodao je da će kompanija razmotriti i rezanje troškova, ali joj je najveći prioritet stabilizacija poslovanja, što zahtijeva dodatna ulaganja. Nakon implementacije tih mjera, očekuje se da će utjecaj na bruto maržu u fiskalnoj 2026. biti 0,75 postotnih bodova, uz veći pritisak u prvoj polovici godine.
Žrtva za budućnost
Unatoč niskim očekivanjima s Wall Streeta, Nike je nadmašio procjene analitičara. Neto dobit za tromjesečje iznosila je 211 milijuna dolara (14 centi po dionici, očekivalo se 13), u odnosu na 1,5 milijardi dolara (99 centi po dionici) godinu dana ranije. Prihod je pao na 11,10 milijardi dolara (očekivani 10,72), što je pad od 12 posto u odnosu na prošlogodišnjih 12,61 milijardu.
U priopćenju za javnost, Friend je potvrdio da će četvrti kvartal imati “najveći financijski udar” u kontekstu zaokreta, ali očekuje da će se prepreke postupno ublažiti.
Cijena Nikeove dionice prvo je pala nakon objave izvještaja, ali je zatim porasla za oko 10 posto tijekom konferencijskog poziva s ulagačima.
U kvartalu je profit pao za nevjerojatnih 86 posto jer je kompanija pokušavala očistiti stare zalihe, ponovno privući veleprodajne partnere i resetirati digitalno poslovanje. Najveći udarac maržama došao je od rasprodaja i sniženja te povratka veleprodaji, koja ima manju dobit od izravne prodaje putem weba i trgovina, piše CNBC.
Kompanija je ranije upozorila da će ta strategija smanjiti kratkoročnu dobit, ali da će dugoročno ostaviti zdravije poslovanje.
Povratak sportskom identitetu
Otako je Elliott Hill postao izvršni direktor u listopadu, fokusirao se na povratak sportskom identitetu Nikea, čime je prekinuo strategiju svog prethodnika Johna Donahoea. Donahoe je forsirao izravnu prodaju i razbio poslovanje po segmentima (muškarci, žene, djeca), što je, prema kritičarima, oslabilo inovacije jer se tvrtka više fokusirala na “lifestyle” nego na sport.
Nike širi prisutnost u novim maloprodajnim lancima kao što su Aritzia i Urban Outfitters, a od jeseni se vraća na Amazon, gdje će prodavati ograničeni asortiman proizvoda te imati vlastitu brand-trgovinu fokusiranu na trčanje, trening, košarku i sportsku odjeću.
Ta odluka pokazuje fleksibilniji pristup veleprodaji i potvrđuje kako je Amazon osvojio povjerenje velikih brendova, koji su ga prije izbjegavali zbog potencijalnog narušavanja imidža.
Tenisice i dalje ostaju najvažniji segment Nikeovog poslovanja, no odjeća bilježi rast, čineći oko 28 posto Nikeove prodaje u fiskalnoj 2024. godini.