Investicije u Ledo pojačavaju izvoz: Novom linijom utrostručena proizvodnja Kinga

featured image

8. srp 2025. 12:51

Nomad Foods koji je preuzeo Ledo 2021. godin u više navrata investirao je u tu hrvatsku tvrtku. Najnovijom investicijom vrijednom četiri milijuna eura Ledo je dobio modernu liniju, zahvaljujući kojoj su svoje kapacitete za proizvodnju sladoleda King povećali tri puta.

Najveći hrvatski proizvođač sladoleda i distributer smrznute hrane Ledo, predstavio je danas novu ekstruzijsku liniju vrijednu četiri milijuna eura, koja je dio šireg investicijskog ciklusa vrijednog preko 10 milijuna eura i tek manji dio ulaganja u Ledo posljednje četiri godine.

U tvornički pogon u Zagrebu ukupno je investirano 21 milijuna eura i to u modernizaciju proizvodnih kapaciteta, automatizaciju i sigurnost proizvodnje, Ukupna ulaganja od 2021. godine iznosila su 43 milijuna eura.

Najveća pojedinačna investicija Nomad Foodsa u Europi

Za njih je zaslužna tvrtka Nomad Foods – europski lider u području smrznute hrane koji drži udio od oko 20 posto europskog tržišta. Oni su tvrtka stara tek 10 godina, no u svom vlasništvu imaju višeeuropskih brendova s tradicijom, što uključuje i Ledo koji je osnovan još 1958. godine.

Za Nomad Foods je investicija u Ledo bila najveća pojedinačna investicija u bilo kojoj njihovoj tvornici u Europi. Njihov generalni direktor Stéfan Descheemaeker prilikom obraćanja medijima rekao je kako neće stati na tom jer misle da je (hrvatska) država vrijedna toga. Od njihovog preuzimanja Ledo je, zahvaljujući investicijama rastao za 40 posto. U marketing godišnje ulažu oko 10 milijuna eura

U fokusu ove investicije bio je Ledov brend King pokrenut 1995. godine. Do sada je oko 40 posto King sladoleda bilo plasirano u Hrvatskoj, dok je ostatak išao u izvoz. Najbolje rezultate ostvarivao je u regiji, no plasira se na ukupno 19 međunarodnih tržišta.

Jačanje izvoza izvan regije

Nova linija dvostruko je brža od stare, a u kombinaciji s postojećom linijom proizvodnju Kingova povećat će za oko 200 posto na oko 90 milijuna štapića godišnje. Njezin kapacitet je do 16.000 komada sladoleda na sat, a omogućuje precizno oblikovanje i rezanje sladoleda različitih formata, uz potpuno automatizirano pakiranje pojedinačnih i višestrukih pakiranja.

Iz Leda nisu htjeli precizirati na kojim tržištima misle pojačati prodaju nakon povećanja proizvodnje, no čini se da će u fokusu biti jačanje pozicije u srednjoj i istočnoj Europi.

Državni tajnik Ministarstva gospodarstva Ivo Miletić rekao je kako je izvoz prehrambenih proizvoda iz Hrvatske u posljednjih 20 godina porastao za 230 posto. Događaji poput ovog proširenja pogona znače mu puno, jer misli da Hrvatska ima strašan potencijal u prehrambenoj i poljoprivrednoj industriji.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.