Vjerni lokalnim korijenima i vlastitoj proizvodnji u eri globalnih izazova

Unatoč velikom uvozu prehrambenih proizvoda, domaća pekarska industrija pokazuje otpornost. Posebno se ističe Pan-pek, koji vlastitom proizvodnjom aktivno doprinosi smanjenju ovisnosti o uvozu, razvoju gospodarstva i sigurnosti prehrambenog lanca
Posljednjih godina svijet se suočava s velikim globalnim izazovima, zbog čega je tema samodostatnosti ponovno došla u prvi plan. Sve više zemalja, predvođenih Sjedinjenim Američkim Državama, okreće se vlastitoj proizvodnji, što uzrokuje snažne potrese na globalnim tržištima. Taj trend mora slijediti i Hrvatska, jer je snažna domaća proizvodnja ključ gospodarske sigurnosti, izvozne konkurentnosti i smanjenja ovisnosti o uvozu.
Hrana – temeljna potreba, ali i slabost
Samodostatnost u proizvodnji hrane postaje strateški prioritet. Nažalost, Hrvatska tu stoji loše – gotovo polovica hrane koju konzumiramo nije proizvedena kod nas. Uvozimo gotovo sve: meso, voće, povrće, čokolade, pa čak i ribu, maslinovo ulje i kukuruz.
U 2023. godini uvezli smo poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u vrijednosti 6,26 milijardi eura – iznos koji bi bio dovoljan za izgradnju čak 16 Rimčevih kampusa. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, najviše smo uvozili kruh, pecivo, kolače i ostale pekarske proizvode, za čak 345 milijuna eura, što je rast od 12 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Unatoč velikom uvozu, domaća pekarska industrija pokazuje otpornost. U 2023. godini izvezli smo 208 milijuna eura vrijedne pekarske proizvode, što je rast od 17 posto u odnosu na godinu ranije. Iako su neki lokalni mlinovi i pekare zatvoreni, ponajprije zbog trenda rasta uvoza ogromnih količina zamrznutog kruha i peciva koji se peku u trgovinama, tržište su zauzeli snažni domaći proizvođači, od kojih se posebno ističe Pan-pek.
Pan-pek – primjer održivog rasta i inovacije
Ta domaća kompanija s preko 30 godina tradicije i 800 zaposlenih, godišnje proizvede više od 20.000 tona pekarskih proizvoda, od kojih značajan dio odlazi na inozemna tržišta. Samo prošle godine izvoz su povećali za 40 posto.
Pan-pek je danas vodeći domaći proizvođač u segmentu polupečenih smrznutih proizvoda. Također, najveći je proizvođač kajzerica i krafni – godišnje proizvede 60 milijuna kajzerica i 10 milijuna krafni. Pan-pek je i jedini domaći proizvođač koji u svom potfelju, uz pekarske proizvode, ima i vlastitu proizvodnju listova za savijače, pite i oblatne, koje nudi pod brendovima Tena i Pan-pek, kao i kroz 12 robnih marki za velike maloprodajne lance.
Kombinacija tradicije i tehnologije
U Pan-peku vjeruju da se dugoročna konkurentnost gradi na temelju kontinuiranih ulaganja u vlastitu proizvodnju, inovacije i zaposlenike. Njihov proizvodni sustav kombinira visoku razinu automatizacije s ručnim radom, što omogućuje očuvanje tradicionalne teksture i okusa, uz veliku učinkovitost i konzistentnu kvalitetu.
Njihov “Just in time” Bake off sustav, razvijen unutar kompanije, osigurava svježinu i toplinu proizvoda tijekom cijelog dana, čime Pan-pek potvrđuje lidersku poziciju u pekarskim inovacijama.
Kao ogledni primjer maloprodajne inovacije, Pan-pek je otvorio specijaliziranu prodavaonicu krafni – Krafneraj, smještenu u Ilici u centru Zagreba. Ona svakodnevno nudi desetke varijacija svježe pripremljenih krafni i predstavlja vitrinu kreativnosti i proizvodne ekspertize tvrtke.
Proizvodnja i prodaja – povezani temelji uspjeha
U Pan-peku se proizvodnja i prodaja promatraju kao neraskidivo povezane. Uvjereni su da se pun potencijal pekarstva ostvaruje tek kada prodaja poštuje proizvod, a proizvodnja razumije potrebe tržišta. Takva sinergija omogućuje razvoj proizvoda koji odgovaraju stvarnim očekivanjima potrošača i učinkovito korištenje resursa.



Pan-pek je danas moderan, stabilni i strateški hrvatski proizvođač koji vlastitom proizvodnjom aktivno doprinosi smanjenju ovisnosti o uvozu, razvoju gospodarstva i sigurnosti prehrambenog lanca. Kroz tri desetljeća rastao je zajedno sa znanjem i vještinama svojih zaposlenika, potvrđujući da se održivost i inovacije mogu uspješno spojiti u domaćoj proizvodnji.
