Kako su prijatelji iz djetinjstva pokrenuli luksuzni brend naočala dostupan svima i ostvarili zaradu od 60 milijuna dolara godišnje

Ljudi Forbes 7. srp 2025. 13:28
featured image

7. srp 2025. 13:28

Prijatelji iz djetinjstva počeli su prodavati šik, jeftine naočale za čitanje u bankama prije petnaest godina. Izipizi je treutno prisutan u 85 zemalja, ostvaruje godišnju zaradu od 60 milijuna dolara i konačno je spreman osvojiti Ameriku.

Xavier Aguera, Charles Brun i Quentin Couturier, pokrenuli su 2010. francuski brend za naočale koji im sada donosi gotovo 60 milijuna dolara godišnjeg prihoda.

“Nismo imali veze s industrijom naočala“, kaže Aguera, vraćajući se godinama unatrag. “Imali smo samo zajedničku volju da jednog dana stvorimo tvrtku te znatiželju i sposobnost slušanja kupaca. Nisu postojali seksi brendovi za ljude, a mi smo odlučili stvoriti jedan cool brend”, dodao je.

Osnovan u Parizu kao See Concept pristupačan luksuzni brend pokrenut je nekoliko mjeseci nakon Warby Parkera, poznatog američkog brenda naočala, ali tvrtke imaju bitno različite vizije. Obje prodaju sunčane naočale i naočale s plavim svjetlom po nižim cijenama (Izipizijeve cijene kreću se od oko 50 do 75 dolara, dok Warby Parker počinje od 95 dolara i ide gore) elegantnim kupcima koji ne žele potrošiti bogatstvo da bi vidjeli i bili viđeni.

Oba brenda razumjela su svog kupca – američki potrošači željeli su praktičnost isprobavanja naočala kod kuće, dok su Francuzi cijenili iskustvo u trgovini. Warby Parker je očito bio uspješniji od ta dva – njegov prihod prošle godine je iznosio 770 milijuna dolara, ali brend se nikada nije proširio izvan Sjedinjenih Država i Kanade. Izipizi se više vidio u kalupu Swatcha, jeftine švicarske tvrtke za satove osnovane početkom 1980-ih, koja je sada sveprisutna i uključuje luksuzne brendove poput Omege, Bregueta i Blancpaina.

Ali to nije bio san kada su se troje prijatelja upoznali kao tinejdžeri u Lyonu u Francuskoj, zbližavajući se uz sport, zabave i skijanje vikendom. Nakon što su diplomirali, oboje su pohađali poslovnu školu u Parizu i svi su otišli želeći postati poduzetnici. Ponovno su se okupili s 23 godine kako bi pokrenuli posao, isprva nudeći naočale za čitanje na mjestima poput banaka i hotela.

“Ideju sam imao na početku jer je moja mama uvijek tražila svoje naočale u restoranima i bankama”, kaže Couturier, koji nadgleda prodaju na europskim, azijskim i južnoameričkim tržištima. Naš slogan bio je ‘Jasan vid na dohvat ruke’.”

Dignuli kredit i pokrenuli posao

Svaki od njih uložio je oko 6500 dolara kako bi pokrenuli posao. Posudili su dodatnih 260.000 dolara kredita za pokretanje i zaradili nešto više od toga od prodaje u prvoj godini. Udvostručili su prihod 2011., a zatim su ponovno porasli, na oko 850.000 dolara 2012. Unatoč stalnom rastu, to nije bio uspjeh kojem se trojac nadao.

“Mislili smo da bismo ovo mogli prodavati diljem svijeta“, prisjeća se Brun, koji se fokusira na prodaju tvrtke u Sjevernoj Americi.

Prve dvije godine u poslu s naočalama pokazale su Triju da postoji neiskorišteni potencijal i na tradicionalnijem tržištu naočala za čitanje. Stoga su se htjeli napraviti nešto inovativno i “preoblikovati” obične naočale za čitanje u seksi proizvod za stil života i modu“, kaže Brun.

Između dva kruga prikupljanja sredstava 2012. i 2013. godine prikupili su gotovo 800.000 dolara od prijatelja i obitelji kako bi podržali novu viziju, koja je u početku dala manjinski udio dvama glavnim investitorima. Surađujući s proizvodnom tvrtkom u Tajvanu, počeli su prodavati svoje nove naočale na sajmovima kako bi upoznali kupce i trgovce iz cijelog svijeta. Njihov veliki proboj dogodio se kada su lansirali proizvod u luksuznom pariškom butiku Colette.

See Concept je 2013. godine ostvario nešto manje od 4 milijuna dolara prihoda, a prvi put je ostvario i neto dobit. Od tada su osnivači shvatili kako skalirati brend. Počeli su lansirati proizvod u najmodernijim europskim robnim kućama i četvrtima.

Uskoro proširili svoju liniju proizvoda

“Od prvog dana kada smo lansirali u Colletteu, Le Bon Marchéu, Selfridgesu i Harrodsu, to je bilo veliko iznenađenje za kupce“, kaže Couturier. “Bili su to vrlo bogati ljudi koji su voljeli luksuzne marke i dobre stvari.“

“Francuski glumci i poznate osobe govorili su svima kako su kupili naočale u u Coletteu za 30 eura”, dodaje Brun. “Čim smo dobili prave naočale za čitanje, vidjeli smo da su uspješne u roku od nekoliko dana. Morali smo brzo naručiti i rekli: ‘Sada idemo prodavati po cijelom svijetu.’ Ali naš je cilj bio osigurati da prodajemo najboljim trgovinama diljem svijeta.“

Sljedeće godine tvrtka je proširila svoju liniju proizvoda na sunčane naočale, a ubrzo je dodala i dječje i sportske naočale. See Concept je i dalje brzo rastao i osnivači su donijeli još jednu veliku odluku – rebrendirati s novim, pamtljivim imenom koje je igra riječi s “easy peasy”. Također su pokrenuli glavnu trgovinu u Parizu u rujnu 2017.

“Izipizi je odlično ime“, kaže Aguera, koji vodi globalni marketing i strategiju brenda. “Kada ga izgovorite naglas, morate ga izgovoriti s osmijehom.“

Izipizi je nastavio stalno povećavati prodaju do 2020. godine, kada je pandemija Covida prisilila kupce da se odluče za online prodaju. Možda nisu htjeli ići putem Warby Parkera, ali karantena je promijenila pravila. “U početku nas je bilo stvarno sram prodavati online jer su se naši kupci žalili“, prisjeća se Brun. “Tijekom Covida smo stvarno imali procvat na našoj web stranici.“

Najveći dio prihoda iz trgovina u Francuskoj i SAD-u

Danas oko 30% Izipizijeve prodaje dolazi od kupnji putem e-trgovine. Najveći dio prihoda dolazi iz trgovina u Francuskoj, SAD-u i drugim dijelovima Europe, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačku i Italiju. Izipizi se oslanjao na suradnje s tvrtkama i trgovinama, uključujući Moleskine, Muzej moderne umjetnosti i pariški butik Merci. Brend sada ima 20 vlastitih maloprodajnih lokacija i prodaje se u 7500 drugih trgovaca u 85 zemalja. Ili, kako Couturier kaže, “Izipizi je svugdje gdje vam trebaju naočale.”

Godine 2022., Aguera, Brun i Couturier doveli su privatnu investicijsku tvrtku TowerBrook Capital Partners sa sjedištem u New Yorku, koja je u Izipizi uložila procijenjenih 45 milijuna dolara kapitala. Trojica osnivača sada zajedno posjeduju preostalih 75% udjela, podijeljenih podjednako. Prošle godine, Izipizi je zaposlio Jonathana Crespoa, koji je prethodno imao višu ulogu u Oliver Peoplesu, marki naočala sa sjedištem u Los Angelesu, pokrenutoj 1980-ih, kao svog prvog izvršnog direktora za Sjevernu Ameriku.

Od tada, osnivači razmatraju veliko širenje u Sjedinjenim Državama. Izipizi je već prisutan u robnim kućama poput Bloomingdale’sa, ali planira otvoriti svoju prvu američku maloprodajnu lokaciju 2026. godine.

Simone Melvin, novinarka Forbesa

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.