Tvrtka žene kontroverznog ugostitelja dobila održavanje LNG broda vrijedno 4,72 milijuna eura

HEP-ova i Plinacroova tvrtka LNG Hrvatska posao interventnog upravljanja i održavanja FSRU broda LNG Croatia dodijelila je supruzi kontroverznog splitskog ugostitelja Dragana Jurišića – Jenkija. Posao vrijedan 4,72 milijuna eura donijet će znatan prihod njezinoj tvrtki s jednom zaposlenom osobom koja je u posljednje tri godine uprihodila tek 3,5 posto tog iznosa.
Splitska tvrtka Adria Shipping Management pregovaračkim postupkom bez prethodne objave poziva na nadmetanje dobila je pet – mjesečni posao interventnog upravljanja i održavanja FSRU broda LNG Croatia.
Riječ je o poslu vrijednom 3,78 milijuna eura plus PDV, odnosno 4,72 milijuna eura, koji je dodijeljen ovoj tvrtki koja je od 2022. do 2024. godine imala ukupno tek 164.217 eura prihoda. Krajem prošle godine imali su tek jednu zaposlenu osobu.
Nepravomoćno osuđen na tri godine zatvora
Adria Shipping Management u vlasništvu je Fanite Jurišić, nevjenčane supruge kontroverznog ugostitelja Dragana Jurišića Jenkija, u Splitu poznatog po višegodišnjem upravljanju kafićima na poznatim splitskim plažama.
No, Jurišić se u medijima spominjao i zbog problema sa zakonom, pri čemu je najozbiljniji vjerojatno napad i prijetnje zbog kojih je 2024. godine nepravomoćno osuđen na tri godine zatvora.
U dokumentaciji natječaja, obrazloženo je da je poziv za nadmetanje izostao, jer samo Adria Shipping Management ima sve potrebne tehničke i organizacijske preduvjete za preuzimanje FSRU broda LNG Croatia do 31.10.2025. Posjeduje Potvrdu o usklađenosti te ima sve tražene stručnjake – članove posade. Osim toga, u mogućnosti je preuzeti FSRU brod od postojećeg operatora u skladu s procedurom preuzimanja managementa koja obuhvaća pregled postojeće dokumentacije i operativnog statusa broda, razgovor s postojećom posadom broda, obavijesti državnim i stručnim tijelima o preuzimanju broda, preuzimanje i pregled operativnih priručnika i zapisnika, pregled dnevnika stroja i dnevnika palube te preuzimanje svih narudžbi koje su u dolasku. U mogućnosti je implementirati i integrirati vlastiti sustav za održavanje broda koji je odobren od klasifikacijskog društva broda DNV.
Posao dodijeljen nakon neuspješnog natječaja
Prošlog mjeseca Forbes Hrvatska izvještavao je kako je natječaj za pet godišnje održavanje LNG Croatije vrijedan 49,5 milijuna eura plus PDV poništen, iako su se na njega javile tri tvrtke, među kojima i Adria Shipping Management. Ponuda tvrtke Wilhelmsen Energy Solutions bila je nepravilna jer su poslali troškovnik na dva različita jezika, a iznosi na njima nisu bili identični. Ponuda Adria Shipping Managementa bila je nepravilna i neprihvatljiva, dok je Exmar Energy Services BV premašio procijenjenu vrijednost natječaja.
U postupku bez prethodne objave, Adria Shipping Management dobio je navedeni posao na pet mjeseci uz mogućnost produživanja za dva mjeseca. Vrijednost tog posla je 3,78 milijuna eura plus PDV, odnosno 4,72 milijuna eura.
FSRU brod trajno je privezan je u Omišlju na Krku i služi kao plutajuća jedinica za skladištenje i uplinjavanje ukapljenog plina (FSRU). Plin se do njega doprema LNG tankerima, a potom od njega otprema visokotlačnim priključnim plinovodom u plinski transportni sustav Republike Hrvatske.
| LNG Hrvatska: Adria Shipping Management je preuzeo sve osobe od prethodnog operatera, kvalificirani su Odmah nakon objave članka, Forbes Hrvatska poslao je upit tvrtki LNG Hrvatska. Zanimalo nas je ima li Adria Shipping Management adekvatno ranije iskustvo za sudjelovanje u jednom tako važnom projektu i zašto posao nije ponuđen i drugim tvrtkama koje su sudjelovale u poništenom natječaju. S obzirom na Jurišićeve probleme sa zakonom, zanimalo nas je i može li dodjela takvog posla održavanja strateškog projekta biti sigurnosni problem te prolaze li tvrtke koje dobivaju takve poslove ikakvu sigurnosnu provjeru. Odgovor tvrtke LMG Hrvatska prenosimo u cijelosti: “Društvo LNG Hrvatska d.o.o. upravlja, održava i razvija Terminal za UPP koji je strateški projekt te energetska kritična infrastruktura Republike Hrvatske. Društvo LNG Hrvatska d.o.o. dužna je imati operatora FSRU broda kako bi osigurala funkcioniranje svih poslovnih procesa i samog FSRU broda, što je jedan od osnovnih i nužnih uvjeta za sigurnu opskrbu prirodnim plinom za Republiku Hrvatsku. Nakon poništenja otvorenog postupka javne nabave, informativne ponude za interventno upravljanje i održavanje broda zatražene su od SVIH subjekata koji su sudjelovali u prethodnom postupku. Niti jedan od tih subjekata, osim Adria Shipping Management d.o.o., nije dokazao da može izvršiti ugovor prema propisanim uvjetima. Uvjeti koji su bili traženi predstavljaju osnovne uvjete koji se moraju ispuniti kako bi se upravljalo FSRU brodom no kao najbitniji uvjet je bio da najvažniji članovi posade broda i dalje ostanu na FSRU brodu jer jedino tako možemo osigurati nesmetano sigurno i pouzdano upravljanje FSRU brodom, naročito ako se uzme u obzir da je u tome periodu trebalo obaviti i puštanje u rad FSRU broda nakon radova povećanja kapaciteta istog. Nadalje Adria Shipping Management je društvo koje je preuzelo sve operativne osobe za nadzor, vođenje i upravljanje FSRU brodom od prethodnog operatora što ga čini i više nego dovoljno kvalificiranim i sposobnim za obavljanje navedene usluge. Za sklapanje ugovora o javnoj nabavi postojećim pravnim okvirom nisu predviđene sigurnosne provjere za trgovačka društva, pri čemu u postupcima javne nabave nije dopušteno propisivati strože uvjete od onih koje propisuje sam Zakon. U smislu provjera, za Adria Shipping Management d.o.o. i članicu uprave utvrđene su sve činjenice koje su bile potrebne i koje su propisane Zakonom o javnoj nabavi (nekažnjavanost).” |