Ovoliko Hrvati potroše na sportsku odjeću. Glavni razlozi su održavanje forme i dobar izgled

Aktualno Forbes Hrvatska 22. srp 2025. 12:24
featured image

22. srp 2025. 12:24

Lokalno istraživanje među hrvatskim kupcima pokazuje velik interes za bavljenje sportom, pri čemu su četiri od pet ispitanika aktivna.

Dodatno, građani Hrvatske u dobi od 18 do 55 godina kvartalno u prosjeku potroše 232 eura na sportsku opremu (odjeća i obuća).

Kako bi zadovoljio te potrebe, Zalando je svoju ponudu sportskog asortimana izdvojio u samostalnu, inspirativnu i privlačnu kategoriju  – koja donosi širi izbor proizvoda, stručne savjete, personaliziranu inspiraciju i besprijekornu jednostavnost kupnje.

U sklopu svoje strategije ekosustava i ambicije da osnaži svoju poziciju lifestyle odredišta, tvrtka reagira na rastuću popularnost tjelesnih aktivnosti i očekivanja sportski orijentiranih potrošača.

Sport kao stil života

U Europi se impresivnih 85% Zalandovih kupaca bavi nekom tjelesnom aktivnošću barem jednom tjedno. Uzmemo li obzir da Zalando ima bazu od više od 52 milijuna kupaca, to predstavlja veliku i raznoliku publiku čije potrebe pokrivaju širok raspon aktivnosti, od sportske odjeće za sljedeći maraton do nogometne opreme za tjedne treninge njihove djece.

Hrvatska prati taj europski trend, što potvrđuje i lokalno istraživanje provedeno na četiri tržišta Srednje i Istočne Europe: četiri od pet građana Hrvatske (83%) u dobi od 18 do 55 godina, koji su kupili sportsku odjeću u posljednjih šest mjeseci i ne odbijaju online kupovinu, bavi se sportom. Njih 80% bavi se sportom najmanje dvaput mjesečno, a 75% barem jednom tjedno. Od ukupne skupine koja se bavi sportom, 55% ih je nedavno povećalo učestalost treninga.

U Hrvatskoj, kao jednom od četiri tržišta Srednje i Istočne Europe na kojima je provedeno istraživanje (Rumunjska, Poljska, Češka i Hrvatska), jedan od deset potrošača (13%) kupuje sportsku odjeću najmanje jednom mjesečno. Velika većina sportsku odjeću kupuje barem jednom u tri mjeseca (42%) ili barem jednom svakih šest mjeseci (33%).

Hrvatski građani u dobi od 18 do 55 godina u prosjeku potroše 232 eura na sportsku odjeću tromjesečno, što je slično potrošnji u drugim anketiranim zemljama Srednje i Istočne Europe. U Češkoj se troši 245 eura, a slijede Rumunjska (239 eura) i Poljska (188 eura). Sport također igra važnu ulogu u obiteljima: roditelji u Hrvatskoj na sportsku odjeću potroše oko 213 eura po djetetu svakih šest mjeseci, a 79% njih preferira za sebe i svoju djecu kupovati na istome mjestu.

Trčanje, fitness i biciklizam vodeći 

Najpopularniji sportovi u Hrvatskoj su trčanje (25%), vježbanje u teretani ili fitness (23%), biciklizam (22%) i nogomet (18%). Glavni razlozi za bavljenje sportom u Hrvatskoj su održavanje forme (58%) i mentalno zdravlje (44%), a slijede dobar izgled (25%) i boravak na otvorenom (25%). Za mnoge potrošače, sport više nije samo disciplina – on je dio njihovog identiteta i način izražavanja.

Daniel Rogiński, glavni direktor za CEE regiju u Zalandu, ističe: “Današnji kupac sportskog asortimana nije samo sportaš – on brine o kvaliteti, funkcionalnosti, performansama i stilu. Traže proizvode koji su istovremeno funkcionalni i moderni i koji im pomažu da pojačaju izvedbu dok izražavaju svoju individualnost putem svoje odjeće. U Zalandu je kupac uvijek u središtu svega što radimo. Zato je sport jedno od naših ključnih područja rasta u B2C segmentu. Cilj nam je stvoriti mjesto puno inspiracije – od obuće i odjeće do dodataka – za svaku vrstu aktivnosti: trčanje, nogomet, fitness ili aktivnosti na otvorenom.“

Zalando dosljedno provodi svoju strategiju razvoja platforme za kupovinu u odredište koje angažira, inspirira i educira. Unutar sportske kategorije pokrenuli su namjenske Sportske Hubove – prilagođena mjesta za trkače, bicikliste, nogometne navijače, ljubitelje joge i zaljubljenike u aktivnosti na otvorenom. Ove značajke ne uključuju samo odabrane proizvode i videozapise koji prikazuju tehničke karakteristike proizvoda, već i sadržaj stvoren u suradnji s brendovima, influencerima i sportašima, kao što je primjerice livestream s nogometašem Thomasom  Müllerom.

Fokus na kvaliteti

Kada je riječ o omiljenoj disciplini hrvatskih građana – trčanju – prisutan je trend migracije kupaca prema premium obući za trčanje po cijenama iznad 100 eura. Vidljivo je to i diljem Europe, gdje ovakvi modeli sada čine više od 70% Zalandove prodaje tenisica za trčanje. To je više nego dvostruko veći postotak u odnosu na 2021. godinu. Zalando na ovu potražnju odgovara pažljivo odabranim izborom vrhunskih sportskih brendova.

U skupini roditelja koji kupuju sportsku odjeću za svoju djecu, istraživanje je pokazalo da se čak 87% djece u Hrvatskoj bavi sportom. Nogomet je najpopularniji (33%), a slijede trčanje (19%), biciklizam (16%) i ples (12%). Nogomet je ujedno i sport broj 1 među djecom na svim tržištima obuhvaćenima istraživanjem. Roditeljima je važno da su proizvodi visoke kvalitete i udobni. Vrijednost za novac ključan je faktor pri kupnji za djecu – to je potvrdilo 58% roditelja – a slijede ih visoka kvaliteta (39%) i velika udobnost proizvoda (33%).

Daniel Roginski, glavni direktor za Srednju i Istočnu Europu, zaključuje: „Hrvatska je jedno od naših najdinamičnijih tržišta sportske odjeće. Potrošači su ovdje aktivni i cijene kvalitetu. Spajanjem izvrsnog asortimana sa Sportskim Hubovima, Zalando je spreman inspirirati svakog građanina Hrvatske – bilo da se radi o početnicima, djeci koja igraju nogomet ili maratoncima – te ostvariti našu ambiciju da postanemo vodeće europsko lifestyle odredište.“

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.