Vlasnik Rolling Stonea i Billboarda tuži Google radi jedne značajke: “Krade nam promet i prihode”

Aktualno Borivoje Dokler 15. ruj 2025. 11:24
featured image

15. ruj 2025. 11:24

Ovo je prvi put da neki veliki američki izdavač tuži Google radi AI Overviewsa. Penske Media tvrdi da se u otprilike 20 posto Googleovih pretraga koje vode na njihove stranice sada prikazuju AI sažeci, a očekuje se da će taj udio rasti.

Vlasnik časopisa Rolling Stone, Billboard i Variety podnio je u petak tužbu protiv Googlea, tvrdeći da tehnološki div koristi njihove novinarske tekstove u sažecima generiranima umjetnom inteligencijom bez pristanka i time smanjuje promet na njihovim internetskim stranicama.

Tužba koju je Penske Media podnijela saveznom sudu u Washingtonu, prva je koju je jedan veliki američki izdavač podnio protiv Googlea, zbog AI-generiranih sažetaka koji se sada pojavljuju na vrhu rezultata pretraživanja, piše CNN.

Novinske kuće već mjesecima upozoravaju da nove značajke, uključujući Googleov “AI Overviews”, odvlače promet s njihovih stranica, čime se narušavaju prihodi od oglašavanja i pretplata.

Penske, obiteljski medijski konglomerat na čijem je čelu Jay Penske i koji mjesečno privlači 120 milijuna online posjetitelja mjesečno, tvrdi da Google njihove web stranice uključuje u rezultate pretraživanja samo ako smije koristiti njihove članke u AI sažecima. Bez takve prakse, Google bi morao plaćati izdavačima pravo na ponovno objavljivanje njihova rada ili na korištenje sadržaja za treniranje svojih AI sustava, stoji u tužbi. Dodaje se da je Google mogao nametnuti takve uvjete zahvaljujući dominaciji u pretraživanju, pozivajući se na prošlogodišnji nalaz saveznog suda da tehnološki div drži gotovo 90 posto udjela u američkom tržištu pretraživača.

“Imamo odgovornost proaktivno se boriti za budućnost digitalnih medija i očuvati njihov integritet, a sve to je ugroženo trenutačnim postupcima Googlea”, poručili su iz Penskog. Tvrtka tvrdi da se u otprilike 20 posto Googleovih pretraga koje vode na njihove stranice sada prikazuju AI sažeci, a očekuje se da će taj udio rasti. Dodaje se i da su njezini prihodi od partnerskih programa do kraja 2024. pali za više od trećine u odnosu na vrhunac, jer je promet s pretraživanja opadao.

Tvrtka za online obrazovanje Chegg također je u veljači tužila Google, tvrdeći da njegovi AI sažeci smanjuju potražnju za originalnim sadržajem i potkopavaju im konkurentnost.

Reagirajući na tužbu, Google je u subotu poručio da AI sažeci korisnicima pružaju bolje iskustvo i šalju promet prema širem spektru internetskih stranica.

“S AI Overviewima ljudi smatraju pretraživanje korisnijim i više ga koriste, stvarajući nove prilike da se sadržaj otkrije. Braniti ćemo se od ovih neutemeljenih tvrdnji”, rekao je glasnogovornik Googlea Jose Castaneda.

Postani dio Forbes zajednice

Najrelevantniji sadržaj iz svijeta biznisa - izravno na vaš e-mail.